"התחלתי את התהליך לפני שנה ושבעה חודשים. פתאום הבנתי שאם זה לא יקרה עכשיו, זה לא יקרה לעולם. הייתי כמעט בת 40. אני יודעת להעיד על עצמי שתמיד הייתי נשית. כל חיי הרגשתי שאני חיה בתוך משהו שהוא לא אמיתי. הייתי חסרת אונים וחסרת יכולת לבטא את עצמי מול הסביבה, פשוט מתוסכלת. לא השתלבתי ולא מצאתי את עצמי בשום מקום. יום אחד הכול פשוט התפוצץ", מספרת נועה (שם בדוי) בת 41 מתל אביב.
עוד בנושא:
"זה קרה במהלך שיחה עם החבר הכי טוב שלי. זה היה ערב גשום, מוצאי שבת, ובכיתי המון. הייתה לנו שיחה עמוקה מאוד, ובאיזשהו שלב, כשדיברתי איתו על הנושא, הוא פשוט שאל אותי: "למה את לא עושה את זה?" מהרגע הזה הכול השתנה. קיבלתי תמיכה רבה מהסביבה ומאותו חבר. כשהתחלתי לבדוק את הנושא ופניתי לקופת החולים, המליצו לי על מרפאת קשת להתאמה מגדרית בבית החולים וולפסון בחולון, ושם התחלתי את השינוי שלי. פגשתי את ד"ר דפנה שוחט בגון, התרשמתי מהמקצועיות ומהאמפתיה שלה וידעתי שזה המקום שבו אני רוצה להמשיך את התהליך.
2 צפייה בגלריה
ד"ר יעקב פרנד ד"ר דפנה שוחט
ד"ר יעקב פרנד ד"ר דפנה שוחט
מקצועיות ואמפטיה. ד"ר יעקב פרנד וד"ר דפנה שוחט בגון ממרפאת קשת
(צילום: דוברות וולפסון)
"נכון להיום, עברתי ניתוח נישוי פנים, ניתוח נישוי קול וניתוח תחתון. התכנון הוא לבצע הגדלת חזה בשנה הקרובה. קיבלתי יחס מדהים במרפאת קשת ובמרפאת פה ולסת בוולפסון. עטפו אותי מכל הכיוונים.
"העולם השתנה, אז תהיו אמיצים. במקרה שלי, אם זה לא היה קורה, סביר להניח שהייתי הולכת לכיוון קיצוני של לגמור את החיים. אין לי בושה להגיד את זה. מתברר שכל מה שהייתי צריכה זה תמיכה מהחבר הכי טוב שלי וליווי מקצועי ואנושי לאורך כל הדרך"
"היום אני מרגישה פשוט מאושרת. אני נמצאת במקום טוב. אמי ואחיי מקבלים את השינוי שלי בהבנה מוחלטת, וגם במקום העבודה אני זוכה לתמיכה רבה. המסר שלי לנערים ולנערות שנמצאים בתחילת התהליך הוא לא לוותר ולא לחכות: ללכת עם זה. העולם השתנה, אז תהיו אמיצים. במקרה שלי, אם זה לא היה קורה, סביר להניח שהייתי הולכת לכיוון קיצוני של לגמור את החיים. אין לי בושה להגיד את זה. מתברר שכל מה שהייתי צריכה זה תמיכה מהחבר הכי טוב שלי וליווי מקצועי ואנושי לאורך כל הדרך".
2 צפייה בגלריה
דגל גאווה ברמת גן
דגל גאווה ברמת גן
נערכים לחגיגות: דגל גאווה ברמת גן השבוע
(צילום: דוברות עיריית רמת גן)

"ההליך הכירורגי הוא דרמטי וחד-כיווני"

בישראל פועלות כיום שלוש מרפאות להתאמה מגדרית, כשמרפאת קשת בוולפסון נפתחה אחרונה ופועלת מאז שנת 2020. במרפאה נותחו בשנתיים האחרונות כ-100 מטופלים, צעירים ומבוגרים, יהודים ומוסלמים, אנשי משפחה ואנשי קבע - "ראינו הכול", אומר ד"ר יעקב פרנד, מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית בוולפסון. "הקמנו את מרפאת קשת מתוך ראייה חברתית ובמטרה לספק מענה לציבור רחב שנאלץ להמתין שנים לניתוחים אלו, כשההמתנה היא בעלת השלכות פסיכולוגיות מרחיקות לכת על כל תחומי החיים. כשפתחנו את המרפאה, לפני שלוש שנים, התחייבנו שמטופלים יקבלו תור לניתוח בתוך שלושה חודשים בלבד, ואנחנו מצליחים לעמוד ביעד הזה".
ד"ר יניב דגןד"ר יניב דגן
ההתאמה המגדרית כוללת טיפול אנדוקריני-הורמונלי שמשפיע על השיעור ועל שינוי מבנה הגוף, כשהחלק הכירורגי הוא האחרון בתהליך. ד"ר יניב דגן, מנהל מחלקת פה ולסת בוולפסון: "חלק מתהליך ההתאמה המגדרית הוא ניתוח לנישוי פנים, שמטרתו היא עידון קווי מתאר הפנים והתאמתם לתווי הפנים הנשיים. מכיוון שההליך הכירורגי הוא דרמטי וחד-כיווני, חשוב לנו לספק ליווי אישי למטופלות שעוברות את התהליך. הליווי מתקיים משלב השיחה הראשונית ותיאום הציפיות מהניתוח, דרך תכנון מוקדם של הניתוח באמצעות מודלים ועד ליום הניתוח עצמו ולתקופת ההחלמה שבעקבותיו".