מסתמן שהגינקולוג ד"ר בני שכטר שביצע מעשים מגונים לא יקבל חזרה את רישיונו. כפי שאנחנו מדווחים לראשונה ב-ynet, כך הנחה מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב בדיון שנערך הבוקר (יום ד') בוועדת המשמעת של המשרד בעקבות בקשה שהגיש שכטר. החלטה סופית לא צפויה להתקבל היום.
לפני ארבע שנים הורשע הגינקולוג ד"ר בני שכטר במעשים מגונים במרמה בשלוש מטופלות בנות 20, 32 ו-33, אך זוכה משתי עבירות של אונס במרמה. הוא נעצר לראשונה בסוף 2015 בעקבות תלונה שהגישה נגדו אחת המטופלות, וכתב האישום הוגש כחצי שנה לאחר מכן. בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר עליו שנה וחצי מאסר בפועל, אף שהפרקליטות דרשה עונש חמור יותר של 30 חודשי מאסר. כמו כן גזרו עליו השופטים גם מאסר על תנאי ותשלום פיצויים בגובה 145 אלף שקלים.
1 צפייה בגלריה
משה בר סימן טוב, בני שכטר
משה בר סימן טוב, בני שכטר
מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב התנגד להחזרת רישיונו של בני שכטר
(צילום: צביקה טישלר, מוטי קמחי)
בכתב האישום שהוגש נגד הגינקולוג מאזור השרון ביוני 2016, ייחסה לו פרקליטות מחוז תל אביב אונס במרמה ומעשה מגונה במרמה בשתי נשים בנות 20 ו-33, וכן מעשה מגונה במרמה כלפי מתלוננת שלישית, בת 32. עוד נטען ששכטר, שהיה רופא נשים וסקסולוג בבית החולים מאיר בכפר סבא ובמרפאותיו הפרטיות, ביצע את המיוחס לו במתלוננות שסיפרו לו על כאבים בעת קיום יחסי מין.
לפי כתב האישום, שכטר השיג את הסכמת הנשים למעשים שיוחסו לו על ידי הצגתם באופן הנחזה להיראות כאילו מדובר בבדיקות וטיפולים רפואיים הנדרשים לטיפול בתלונותיהן.
שופטי המחוזי בתל אביב קבעו כי המתלוננות דיברו אמת בעדותן. נקבע כי תחילה נערכה על ידי הרופא בדיקה גינקולוגית תקינה למתלוננות, אולם בהמשך הן קיבלו טיפול שכולל גירוי מיני מבלי לבקש את הסכמתן - דבר שמקיים יסודות עבירה של מעשים מגונים במרמה.
מחוץ לדיון במשרד הבריאות נערכה הפגנה נגד חזרתו בהובלת ארגון לוט"ם, שדולת הנשים ואיגוד מרכזי הסיוע. הארגונים פנו השבוע למשרד הבריאות בקריאה לעצור את חזרתו של שכטר לעבודתו: "חובתו של משרד הבריאות לשמור על בריאות הציבור", כתבו, "חזרתו של בני שכטר לעבודתו כגניקולוג היא פגיעה אנושה באמון הציבור במערכת הבריאות ומהווה פגיעה קשה בנשים שנפגעו וסכנה ציבורית לנשים שעלולות להגיע לטיפול בעתיד".