בשיתוף תנובה
אין שום סיבה שהחיים העמוסים ומלאי המשימות שלנו ישפיעו על התזונה שלנו. אנו חיים בעידן מהיר ולחוץ, שבו מולטיטסקינג היא דרך חיים – לא משנה בני כמה אנחנו או באיזה שלב אנחנו נמצאים בחיים. בין אם אנחנו בני הנוער שרוצים להספיק לטרוף את החיים, צעירים שעובדים, ולומדים, הורים צעירים שמתקשים למצוא זמן לעצמנו, אנשי או נשות קריירה עמוסי לוחות זמנים או פשוט בני אדם שחיים ב-2024 - כולנו נמצאים במסע האינסופי של התמודדות עם חיי היומיום המשתנים והאתגרים השונים שהם מביאים עמם.
אבל ישנם מספר דברים שאנו לא יכולים להרשות לעצמנו לוותר עליהם. זמן עם אנשים אהובים; שינה; פעילות גופנית וגם, כמובן, תזונה בריאה ומיטיבה. למזון יש חשיבות רבה ביכולת שלנו לעמוד בכל המשימות שלנו ולהיות אנרגטיים, וגם להישאר בני אדם רגועים ושלווים. הרי לאף אחד לא כדאי להיתקל בנו בסוף יום עבודה לחוץ במיוחד, אחרי שלא הספקנו לאכול. אבל לאכול לוקח זמן, ולהכין אוכל – אפילו יותר.
מאחר שזמן הוא משאב יקר והעבודה, הלימודים, והחיים החברתיים דורשים את תשומת הלב שלנו, רצוי להתאים את התזונה שתתאים לסגנון החיים שלנו - תזונה נכונה שתשתלב בשיגרה היומית ותעזור לנו לשמור על בריאות טובה ואנרגיה רבה. אבל איך מג'נגלים בין החיים עצמם לבין תזונה בריאה ומיטיבה?
3 צפייה בגלריה
 עסוקים? שימו דגש על מזונות בריאים שקל לקחת ולא דורשים בישול מקדים: ירקות ופירות, אגוזים וזרעים
 עסוקים? שימו דגש על מזונות בריאים שקל לקחת ולא דורשים בישול מקדים: ירקות ופירות, אגוזים וזרעים
עסוקים? שימו דגש על מזונות בריאים שקל לקחת ולא דורשים בישול מקדים: ירקות ופירות, אגוזים וזרעים
(צילום: GettyImages)
קניות מושקעות וקופסאות יפות
מיכל קירש, נטורופתית והרבליסטית קלינית, מספקת כמה עצות מועילות. "קודם כל, עלינו לשים דגש על קניות מושקעות", אומרת קירש. "זה אומר לבחור מזון טרי ובריא, הניתן להכנה מהירה ופשוטה. ירקות ופירות טריים, זרעים ואגוזים, שעשירים בוויטמינים ומינרלים, הם בחירה מצוינת לארוחות בריאות וקלות שניתן להכין במהירות ובקלות, או אפילו לקחת איתנו לכל מקום שאנחנו הולכים אליו, בקופסאות קטנות ויפות".
בנוסף, מציעה קירש לשלב מזונות שעושים לנו טוב ובקלות. "ישנם מזונות ספציפיים שיש להם תועלת גבוהה לבריאותנו ולאנרגיה שלנו. כדאי שהמטבח הביתי שלנו יכיל כמה מרכיבים שיכולים לספק לנו מקור מהיר לאנרגיה, כמו פירות יבשים, יוגורט עשיר בחלבון, קטניות ארוזות בהקפאה שקל לתפעל ולהכין, וכאמור, פירות וירקות טריים, לצד מוצרים שנחשבים מזונות על ובמהירות רבה יכולים לספק לנו המון תועלת לסדר היום עמוס. הרכיבים הנפוצים בחלק ממזונות העל הם נוגדי חימצון שעוזרים לגוף להתמודד עם ההשפעות המזיקות של סטרס ולהאט תהליכי הזדקנות.
3 צפייה בגלריה
כורכום
כורכום
מזון על: שלבו כורכום בת\ונה היומיומית
(צילום: Shutterstock)
מזונות על בתפריט היומיומי
אז איך משלבים מזונות על בשגרת היום שלנו מבלי להפוך לשפים בעלי תחכום? "זה מאד פשוט", אומרת קירש. "בכורכום לדוגמא, אפשר להשתמש כשורש טרי בבישול ואפשר להוסיף כתבלין בתבשילים רבים, כמו מרק ואורז, או אפילו להוסיף למיצים סחוטים.
מזון על נוסף שמומלץ לשלב במטבח הוא הג'ינג'ר. הוא נפוץ במטבח האסיאתי והוא מכיל רכיבים ארומטים שמשפרים את פעילות מערכת העיכול ועוזרים להקלת תסמיני מחלות החורף.
מומלץ לשלב בשגרת היומיום תה ירוק. ובאופן אפקטיבי יותר את המאצ'ה, שהיא אבקת עלי תה ירוק טחונים שעשירה במיוחד בנוגדי חימצון. ניתן לשלב גם בסמודי חמצמץ או עם משקה צמחי כדוגמת שיבולת שועל או סויה ולקבל מאצ׳ה לאטה טעים ומפנק, אם אתם הרפתקנים – גם בקינוחים, לצבע וטעם מיוחדים.
3 צפייה בגלריה
מאצ'ה - אבקת תה ירוק שעשירה בנוגדי חמצון
מאצ'ה - אבקת תה ירוק שעשירה בנוגדי חמצון
מאצ'ה - אבקת תה ירוק שעשירה בנוגדי חמצון
(צילום: shutterstock)
ואם אתם מרגישים נפילת אנרגיה, אל תרוצו מיד למתוקים או לקפה. פרי הגוארנה, שמקורו בדרום אמריקה, יכול להיות הפתרון עבורכם היות והוא מכיל קפאין אך גם נוגדי חימצון כך שהוא טוען באנרגיה טובה ששומרת על הגוף. ועוד בונוס – הוא משפר פעילות קוגניטיבית ונחשב גם למשפר את התפקוד המיני. ניתן למצוא אותו בחנויות הטבע – לרוב כחליטות לשתייה או משקאות".
לבסוף, קירש מציעה להכין מראש. "הטיפ הטוב ביותר שלי הוא להקדיש זמן מוגדר להכנה ולבישול של מזון מגוון, שיספק אותנו למשך מספר ימים, בטח אם אין לנו זמן לבשל כל יום. כדאי להכין מראש מזון שאפשר לאחסן במקרר או במקפיא, לאחר מכן ניתן להפשיר וכך לחסוך המון זמן ומאמץ בימים העמוסים. הכינו לעצמכם מראש סט של מתכונים קלים, בריאים ומפתיעים, שתוכלו להכין מבעוד מועד, כך שאף פעם לא תישארו רעבים, או תתפתו למזון מהיר ומעובד ". בשיתוף תנובה


פורסם לראשונה: 15:41, 14.04.24