הנה עוד הוכחה שחשוב להקפיד על שלמות ובריאות השיניים: שני גברים אושפזו בשבועות האחרונים במצב של סכנת חיים במרכז הרפואי מאיר בכפר סבא בנסיבות יוצאות דופן: מ', בן ה-84 שאף שן לריאה, ו-י' בן ה-56 שאף פלטה לשיניים שנעצרה, למזלו, בקנה הנשימה.
קראו עוד:
י' הגיע לבית החולים עם תלונה על שיעול קל, מוכתם בליחה דמית, ותחושה של רשרוש בגרון. "ראיתי את המוות. מסתבר שהשיניים היו בקנה הנשימה שלי 18 יום ועברתי כאבים נוראיים, כאבי תופת. כשהוציאו לי אותן זו הייתה הקלה עצומה מהכאב, כאילו הוציאו לי סכין שהיה בגוף. מאז המקרה, אני הולך ומזהיר אנשים ואומר להם לשים לב לשיניים התותבות, להיזהר מלישון איתן בלילה ולהיזהר אם נופלים", הוא סיפר.
2 צפייה בגלריה
פלטה תותבת קנה הנשימה
פלטה תותבת קנה הנשימה
הפלטה שנשלפה מקנה הנשימה
(צילום: דוברות המרכז הרפואי מאיר)
ד"ר אייל רומם, מנהל היחידה לרפואת ריאות פולשנית במאיר, סיפר: "אשפזנו אותו במחלקת הריאות, והוא עבר בדיקת CT שהעלתה חשד לחדירת גוף זר לקנה הנשימה".
בעקבות זאת הוחלט על ברונכוסקופיה - בדיקה המאפשרת הסתכלות בדרכי הנשימה העליונות והתחתונות. קודם לכן שאל ד"ר רומם את המטופל אם היה אצל רופא שיניים בשבועות האחרונים. הוא השיב בשלילה אבל נזכר כי בעת הנפילה מהספסל עפה לו מהפה פלטת שיניים תותבות, והוא שיער שהיא אבדה ליד הספסל. אלא שבמהלך הפרוצדורה נמצאה הפלטה בקנה הנשימה ונשלפה בשלמותה.

פעולה מאתגרת ומורכבת לחילוץ השן

מ' בן 84, הגיע לבית החולים אחרי טיפול שיניים שהסתבך, ושבמהלכו הוא שאף שן לריאה שלו. נעשה ניסיון לשלוף את השן החוצה, ונוצרה דליפת אוויר מסכנת חיים בקנה הנשימה.
ד"ר רומם: "המטופל הגיע אלינו במצב סוער, עם חשש אמיתי לחייו. הסברנו למשפחתו כי ללא פעולה לחילוץ השן ותיקון הדליפה ימשיך מצבו להידרדר. ביצענו פעולה מאתגרת ומורכבת לחילוץ השן, שעברה בהצלחה. בהמשך טופלה הדליפה בקנה הנשימה על ידי סטנט שאיפשר לאזור להבריא. אחרי כמעט חודש של אשפוז הוצאנו את הסטנט, והמטופל שוחרר הביתה".
2 צפייה בגלריה
שן בריאה
שן בריאה
צילום שמראה את השן בריאה. דליפת אוויר מסכנת חיים
(צילום: דוברות המרכז הרפואי מאיר)
השניים הודו לרופאים על הטיפול. "רוצה הודות לפרופ' שטרית, לד"ר רומם ולכל הצוות של מחלקת ריאות במאיר, מדובר במלאכים שנותנים את הטיפול הכי מקצועי והכי מסור שיש".