רופאים בכירים מוחים נגד הרפורמה: 750 רופאים בכירים, בהם מנהלי מחלקות וראשי איגודים וחברות של ההסתדרות הרפואית, שיגרו היום (ד') מכתב להסתדרות הרפואית בישראל, למשרד הבריאות ולממשלת ישראל, תחת הכותרת: "הסכנה המיידית לשירותי הרפואה והבריאות בישראל נוכח המהפכה המשפטית".
קראו עוד:
הרופאים כותבים: "אנו, מובילות ומובילי שירותי הבריאות והרפואה בישראל, מבקשים להתריע ולהזהיר מפני משבר חסר תקדים והרסני שאחריתו מי ישורנו. בישראל, מערכת בריאות ציבורית מהמתקדמות בעולם, המושתתת על מקצוענות, מצוינות, קידמה מדעית וטכנולוגית, צדק, שוויון, ערבות הדדית, מסירות והתגייסות הרופאות והרופאים למלאכתם. בשבועות האחרונים נפל דבר בישראל ונחשפו כוחות גדולים המבקשים לשנות את פניה מדמוקרטיה ליברלית לשלטון בלתי מוגבל, חסר איזונים ובלמים מקצועיים ומשטריים, נטול ביקורת ונטול ספק. שיטה שלטונית זו, המבוטאת בראש ובראשונה בסעיפי המהפכה המשפטית, אך לא רק בהם, עומדת בסתירה לערכי הרפואה בישראל ובעולם ומעמידה אותה בסכנה".
1 צפייה בגלריה
מחאת הצוותים הרפואיים בתל אביב
מחאת הצוותים הרפואיים בתל אביב
מחאת הצוותים הרפואיים בתל אביב נגד ההפיכה המשטרית
אנשי הרפואה הבכירים מציינים כי לדעתם, שירותי הרפואה הציבורית בישראל ייפגעו קשות עקב המהפכה המשפטית. "לא יהיו שומרי סף שיגנו על שירותי הבריאות מפני שחיתות והחלטות בלתי מקצועיות בעליל", הם כותבים. "לא יהיה מי שימנע מינויים פוליטיים לאורך כל שדרת הניהול בבתי החולים ובקהילה. לא ניתן יהיה לאכוף ולממש את חוק ביטוח ממלכתי לאור חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו. לא ניתן יהיה להגן על הציבור בישראל מפני חקיקה והחלטות דרקוניות בתחום בריאות הציבור".
בנוסף, טוענים הרופאים כי לא ניתן יהיה למנוע אפליה אסורה בהקצאה ובמתן של שירותי בריאות, להגן על המטופלים מפני ניגודי עניינים ברפואה, לשמור על איכות ועצמאות בהכשרת מקצועות הבריאות, לשמור על חופש אקדמי ומדעי ההכרחיים להמשך קיומה של רפואה מתקדמת ומשגשגת, להמשיך לקיים התאגדות מקצועית ולממש את זכות השביתה.
לקריאת המכתב המלא - לחצו כאן
"אנחנו חרדים לגורל המחקר הרפואי שייפגע קשות מצעדים אלו", כותבים הרופאים, "עם פגיעה עקיפה וישירה נוספת בטיפול בחולים כתוצאה מכך. אנו ורופאינו כבר מבינים, כי לא רק על מערכת המשפט מבקשת המהפכה להתגבר, אלא על כל סמכות מקצועית באשר היא, ולכך יהיה מחיר כבד בכל תחומי החיים. ניתן כבר לזהות שבר גדול בקרב רופאות ורופאים רבים להמשיך ולעסוק ברפואה בישראל, נוכח משבר האמון הקשה סביב ההפיכה המשטרית".
"לא יהיו שומרי סף שיגנו על שירותי הבריאות מפני שחיתות והחלטות בלתי מקצועיות. לא יהיה מי שימנע מינויים פוליטיים לאורך כל שדרת הניהול בבתי החולים ובקהילה. לא ניתן יהיה לאכוף ולממש את חוק ביטוח ממלכתי לאור חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו"
הרופאים מזהירים כי רופאות ורופאים בהשתלמויות בחו"ל כבר הודיעו שלא יחזרו, מתמחים לא מתכננים את המשך הקריירה שלהם בישראל, ופרחי רפואה מתארגנים להעתיק את משפחותיהם להתמחות מעבר לים.
"שיתופי פעולה מדעיים מופסקים", כותבים הרופאים, "תקציבים מוקפאים, ונראה כי כלל הפעילות האקדמית ברפואה, שנחשבה למקור גאווה לאומי, בסכנה גדולה. השטח בוער ומבעבע, וההתנגדות האזרחית הכללית לא תפסח על רופאות ורופאי ישראל הנושאים על כתפיהם את עול שירותי הרפואה והבריאות. אנו על סיפו של משבר אזרחי קולוסלי שיטביע גם את מערכת הבריאות".
את מכתבם מסיימים הרופאים כך: "אנו מבינים כי לא ניתן יהיה להמשיך לתפקד ולהוביל מערכת בריאות במשטר בלתי דמוקרטי. אנו, רופאותינו ורופאינו לא נעמוד מנגד. אנו דורשים לעצור לאלתר את החקיקה הדורסנית ולהתחיל באופן מיידי בתהליך ביצור הדמוקרטיה הישראלית בהסכמה רחבה, רגע לפני התפרקות החברה ומערכת הבריאות הציבורית המשרתת אותה. אנו מזהירים מפני פגיעה מסיבית ואנושה בכלל פעילות הרופאות והרופאים בישראל לשנים קדימה. בכוחכם לעצור את ההתרסקות".