תוצאות מעודדות מהמנה השלישית של פייזר: ה-FDA צפוי לדון בקרוב באישור חיסון שלישי, לאחר שפייזר הגישה היום את התוצאות הראשוניות שהצביעו על עלייה משמעותית בנוגדנים המנטרלים נגד כל הזנים, בקרב מי שקיבל מנה שלישית.
"החיסון הוא האמצעי היעיל ביותר שלנו למניעת הידבקות בנגיף הקורונה", אמר היום אלברט בורלא, מנכ"ל פייזר, "הנתונים שראינו עד היום מצביעים על כך שמנה שלישית מעוררת רמות נוגדנים החורגות משמעותית מאלה שנראו לאחר מנה ראשונה ושנייה. אנו שמחים להעביר את הנתונים ל-FDA, וממשיכים לעבוד יחד כדי להתמודד עם האתגרים המתפתחים של מגפה זו".
קראו עוד:
"אנו משתדלים להמשיך ולהיות לפחות צעד אחד לפני הנגיף", הוסיף ד"ר אורג סאחין, מנכ"ל חברת BioNTech מפתחת החיסון, "נתונים ראשוניים אלה מצביעים על כך שאנחנו עשויים לשמר ואף לעבור את רמות ההגנה הגבוהות הנדרשות נגד וירוס הקורונה באמצעות מנה שלישית. חיסון דחף יכול לסייע בהפחתת שיעורי ההדבקה והתחלואה בקרב אנשים שחוסנו בעבר, ולשלוט טוב יותר על ההתפשטות הווריאנטים של הנגיף במהלך החודשים הקרובים".
1 צפייה בגלריה
בקבוק של החיסון פייזר
בקבוק של החיסון פייזר
חיסון פייזר. המנה השלישית הובילה ליצירת נוגדנים מנטרלים גבוהים משמעותית נגד נגיף הקורונה בהשוואה לרמות שנצפו לאחר המנות הראשונה והשנייה
(צילום: טל שחר)
פייזר וביו-אנ-טק הגישו את נתוני השלב הראשון, חלק מתוכנית הניסוי הקליני הכוללת שלושה שלבים. בשלב זה נבדקת הבטיחות של החיסון שניתן במנה שלישית. עם זאת, החברות לרוב כוללות בשלב זה גם בדיקה ראשונית של התגובה החיסונית. המשתתפים קיבלו מינון של 30 מיקרוגרם, עד תשעה חודשים לאחר קבלת המנה השנייה. התוצאות הראו כי המנה השלישית הובילה ליצירת נוגדנים מנטרלים גבוהים משמעותית נגד נגיף הקורונה בהשוואה לרמות שנצפו לאחר המנות הראשונה והשנייה. תוצאות השלב השלישי להערכת החיסון יוגשו בקרוב ל-FDA ולרשויות רגולטוריות אחרות בעולם.

בישראל: כמעט מיליון איש חוסנו כבר במנה השלישית

נתוני המחקר של פייזר תואמים גם למה שקורה בפועל בישראל: כמעט מיליון איש חוסנו כבר במנה השלישית, והממצאים הראשוניים מצביעים על כך שהחיסון הוביל לירידה בשיעור הנדבקים ולעלייה בשיעור הנוגדנים. נתונים אלה הובילו את משרד הבריאות לאשר את החיסון השלישי לבני 50 ומעלה, וכעת דנים גם באישור החיסון לבני 40 ומעלה. נראה כי לא תהיה מניעה לאשר מנה שלישית של החיסון גם בקרב קבוצות גיל נוספות.