"הפירמידה התהפכה - כשליש מחולי הקורונה היום הם עד גיל 18", מדווח היום (ב') לאולפן ynet ד"ר אלכס גורי, מומחה למחלות זיהומיות בבי"ח קפלן. "אנחנו רואים יותר תחלואה של ילדים"
שליש מהמאומתים, נכון? לא החולים קשה. "אני לא מדבר על תחלואה קשה, אלא על הפיזור של המאומתים, וזה כנראה בולט במיוחד באוכלוסיות שחוסנו, כי ברור שאחוז המחוסנים, גם בגילים 16-12 וגם ב-18-16, נמוך יותר לעומת האוכלוסייה המבוגרת, מכל מיני סיבות".
קראו עוד:
ד"ר גורי מדווח על יותר ויותר ילדים חולים המתאשפזים במחלקות הקורונה. "אנחנו עדיין לא יכולים להגיד שזן הדלתא פוגע בצורה קשה יותר בילדים אבל הוא בהחלט מדביק יותר את הילדים והמחלקות התחילו להתמלא. אצלנו מאושפזים היום שישה ילדים במחלקת קורונה".
מה עובר עליהם? מה מצבם? "חלק מהילדים התאשפזו מסיבות בנאליות, נגיד תינוק בן חודש עם חום שמתאשפז ואז מתגלה שיש לו קורונה. למעשה הקורונה לא כל כך מאיימת עליו. סוג שני של מתאשפזים זה ילדים עם מחלות רקע, עם דיכוי חיסוני כזה או אחר וכשיש להם קורונה אנחנו הרבה יותר זהירים וחוששים. יש לנו ילדה בת שש ללא מחלות רקע שהגיעה עם קורונה קשה, עם תסמינים קשים של קוצר נשימה. היא לא במצב קריטי ולשמחתנו לא זקוקה לטיפול נמרץ אבל זקוקה לטיפול אינטנסיבי ואנחנו מטפלים בה בעיקר עם חמצן ותרופות כפי שמקובל בעולם. אנחנו מקווים שמצבה מתייצב ומצפים להחלמה מלאה בסופו של דבר, אבל היא בהחלט עם קורונה קשה".
לא ראית את זה בגלים קודמים, נכון? "ראינו בודדים ועכשיו, תוך כמה שבועות, אנחנו רואים הרבה ילדים ובאמת יש תחושה שהזרם התגבר. גל הדלתא עם התחלואה הגוברת של הילדים לא תפס אותנו בתנאים סטריליים. לפני חודש היינו באמצע תחלואה נשימתית משמעותית כמו בחורף, מחלקות הילדים היו מלאות ואז, באמצע הגל החורפי הזה, שכולם כבר שחררו ולא היה שום בידוד - קיבלנו את גל הדלתא. והמחלקות, אני לא רוצה להגיד 'קורסות', אבל אנחנו באמת אנחנו עובדים בשיא היכולת.
"גם בקהילה לא רגילים לפעילות עוצמתית כזאת בקיץ. היכולת של הרופא בקהילה להבדיל בין ילד עם חום מסיבה איקס וחום מסיבת קורונה, היא לא יכולת טובה. אין בדיקות מהירות זמינות בקהילה וזו אחת הבעיות שדווקא הרפואה הקהילתית צריכה להתמודד איתה, וזו אחת מנקודות התורפה שלנו היום".