הגל הרביעי של הקורונה נמצא בדעיכה, ובבתי החולים ברחבי הארץ חשים זאת היטב. "יש ירידה במספר החולים", אומר לאולפן ynet ד"ר ג'מיל מוחיסן, מנהל מחלקת קורונה בבית החולים הלל יפה בחדרה. "כרגע יש במחלקה רק שישה חולים, אבל הם חולים קשה, שמחוברים למנשמים".
קראו עוד:
לדבריו, הרוב המוחלט של החולים לא חוסן אף לא במנה אחת. "יש לנו גם חולים צעירים וגם מבוגרים", הוסיף, "חולה בן 80 לצד חולה בן 35".
1 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בבית החולים ברזילי באשקלון, אוגוסט 2021
מחלקת קורונה בבית החולים ברזילי באשקלון, אוגוסט 2021
מחלקת קורונה בבית החולים ברזילי באשקלון, אוגוסט 2021
(צילום: AP)
ד"ר יוסי טשבינר, סגן מנהל המחלקה הפנימית בבית חולים איכילוב, דיווח על מצב דומה. "יש לנו כרגע חמישה חולי קורונה בסך הכול, שארבעה מהם לא מחוסנים", אמר. "כולם חולים קשה, והם שוכבים במחלקה פנימית רגילה, לא במחלקת קורונה. כבר לפני מספר ימים הקטנו את מתחם הקורונה. רוב המאושפזים אינם חולי קורונה. אנחנו ערוכים עם מיטות נוספות לחולי קורונה, אבל אני מקווה שלא יהיה צורך בכך".
לדבריו, בית החולים איכילוב ערוך לגל חמישי של המגפה, אם יהיה כזה. "אנחנו ערוכים, אנחנו גם מתרגלים את הנושאים", אמר. "הנושא חי וקיים בקרבנו ואנחנו מתעדכנים מדי יום בכל החדשות בעולם בתחום הזה. בגלים הקודמים מילאנו את המוטל עלינו ברצון ובגאווה, ולאורך כל הדרך נתנו את הטיפול הטוב ביותר שניתן לתת, ללא פשרות. על כך אני מאוד מרוצה ומאוד גאה".
ד"ר טשבינר: "הקורונה הוא וירוס חמקמק, הוא נוטה ליצור מוטציות ויכול לשחק תפקיד בלתי צפוי. אנחנו ערוכים לקראת שינויים במצב. התרופות יכולות להוות שינוי במאזן הזה"
ד"ר טשבינר הוסיף שתרופות נגד קורונה יכולות לשנות את חוקי המשחק בהתמודדות עם המגפה. "הקורונה הוא וירוס חמקמק", אמר, "הוא נוטה ליצור מוטציות ויכול לשחק תפקיד בלתי צפוי. אנחנו ערוכים לקראת שינויים במצב. התרופות יכולות להוות שינוי במאזן הזה".
ד"ר מוחיסן מהלל יפה הוסיף: "גם אנחנו ערוכים לגל חמישי. זה נכון שהגל הרביעי כמעט מאחורינו, אבל עכשיו אנחנו צריכים להיזהר וללמוד מהטעויות שהיו בגלים הקודמים".