המדינה הסכימה הערב (יום ה') שתושבי עזה המאושפזים בבתי החולים ספרא לילדים בתל השומר ובשלושה בתי חולים במזרח ירושלים יישארו בארץ לפחות עד ל-30 הימים הקרובים. כך עולה מתשובה שהגישה הפרקליטות לבג"ץ בעקבות עתירה שהגיש אמש ארגון "רופאים לזכויות אדם". פרשה זו נחשפה אתמול ב-ynet.
העתירה כוללת שתי ילדות מעזה המאושפזות בבית החולים ספרא בתל השומר, חמשת קרובי משפחתן וכן 13 מטופלים מעזה וקרוביהם המאושפזים בשלושה בתי חולים במזרח ירושלים. בין המטופלים בישראל ילדה חולת סרטן בעין אחרי טיפולים, אב של ילדה שגוססת, ילדה תורמת מח עצם לאחיה, חולה סרטן שנותח ב-7 באוקטובר ולפחות שני פצועי מלחמה המאושפזים במזרח ירושלים.
1 צפייה בגלריה
מפגינים נגד גירוש חולי סרטן בית חולים ספרא
מפגינים נגד גירוש חולי סרטן בית חולים ספרא
אזרחים עזתים ולצדם אנשי רפואה שהפגינו למענם בבית החולים ספרא
(צילום: שמוליק דודפור)
המדינה הסכימה לכלול בעתירת תושבי עזה גם את הילדים מבית החולים ספרא בתל השומר ובני משפחותיהם, שלא נכללו בעתירה המקורית. אמש הגיעה הדרמה לשיאה כשרופאים התייצבו בבית החולים בתל השומר למחות נגד העברת הילדות וקרוביהן. מערכת הביטחון תכננה במקור להעביר את החולים והקרובים לרצועת עזה בשעות הלילה שבין רביעי לחמישי, אך הכוונה הזו סוכלה בידי בג"ץ שדחה בצו ביניים את הגירוש עד למתן תשובת המדינה, שכאמור הביעה הסכמה להשאיר את החולים בישראל לעת עתה.
ד"ר גיא שלו, מנכ"ל "רופאים לזכויות אדם", אמר כי "הניסיון להחזיר חולים לעזה, בהם ילדים אחרי השתלת מח עצם וחולי סרטן, מבטא שפל מוסרי של מערכת הביטחון. לאחר יממה של מאבק משותף של ארגוני זכויות אדם והקהילה הרפואית הצלחנו לעצור לעת עתה את העוול הזה. כל אזרח ישראלי צריך לדאוג מאובדן הבלמים שצעד זה משקף. אם הציבור בישראל לא יפקח את עיניו ויציב גבולות ברורים לנעשה בשמו, הכתם המוסרי הזה לא יימחה".
הדס זיו, סמנכ"לית אתיקה בעמותת "רופאים לזכויות אדם", אמרה מוקדם יותר ל-ynet כי "מערכת הביטחון היא זו שאישרה את הכניסה שלהם אבל אני בכלל לא מתווכחת על זה. כל המשוואה הזו בעיניי איומה ונוראית, כלומר אם מישהו מתנהג רע אז אני גם צריכה להתנהג רע? הילדים האלה חפים מפשע". צפו בריאיון איתה:

היא הוסיפה: "מדובר בשלושה ילדים חולי סרטן, ויש גם פצועים מהמלחמה. אחד הפצועים הוא בן 82, לא מאשימים אותו הרי בכלום. במלחמה אתה מטפל, וקציני צה"ל יגידו לך את זה, בפצועים של האויב. אתה מטפל גם במי שלפני שנייה רצה להרוג אותך. אלו כללים. אי אפשר לומר לרופאים, אתם חלק מההענשה.
"הייתי רוצה שלא יהיו מלחמות ושחמאס יתנהג יפה, הייתי רוצה שישחררו את החטופים והשבויים, אבל זה לא קורה. לא אקח חלק ברוע הזה ואזרוק ילד קטנצ'יק שרק עבר השתלת מח עצם לעזה. אנחנו צריכים להיות גאות וגאים ברופאים ורופאות שלנו, בשיבא ובמזרח ירושלים, שאומרים 'הצלנו חיים וטיפלנו, אל תהרגו אותם'".