רוצים לצאת לריצה עם מישהו? עכשיו זה אפשרי: ריצה תמיד היוותה חלק מרכזי בחייו של דן בוקיש. רק בעיה אחת עמדה בעינה, כחובב ריצה מושבע, בוקיש התקשה עד מאוד למצוא שותף לפעילות הספורטיבית האהובה עליו. פעמים רבות מצא עצמו לבד על מסלול הריצה. בסוף נולדה מזה אפליקציה.
בוקיש חבר לשני חבריו, אמה אלקובי וכפיר סמון, ויחד עבדו השלושה על מנת להוציא את האפליקציה לפועל, תהליך שלקח כשנה וחצי. כבר בשבועיים הקרובים אמורה CoRUN להיות זמינה למשתמשי אנדרואיד ו-IOS בגרסא הראשונית לתקופה הרצה למשתמשים בישראל. המטרה היא למצוא משקיע ולגייס כסף על מנת לממש את חזון האפליקציה במלואו.
קראו עוד:
בשנת 2022 ישנם קרוב ל-600 מיליון רצים בעולם. על אף הנתון המפוצץ, עד לא מזמן לא הייתה אפשרות לחפש שותף לריצה. מפתיע, נכון? זו בדיוק המחשבה שעלתה בראשו של בוקיש לפני כשנה וחצי. התוצאה: אפליקציית CoRUN, רשת חברתית חדשה לרצים, המאפשרת לכל רץ באשר הוא, בכל מקום שהוא בעולם, למצוא שותף לריצה בכמה לחיצות בודדות. אם תרצו, תוכלו לקרוא לזה הרשת החברתית הראשונה בעולם לריצה שיתופית.
"אני רץ משהו כמו 12-13 שנה, אני מאמן ריצה ויש לי קבוצת ריצה משלי, רצתי הרבה מרתונים ואולטרה מרתונים", מספר בוקיש שותף ומייסד ב-CoRUN. "במהלך השנים עברתי קילומטראז'ים רבים וביצעתי אימונים לא פשוטים שלהרבה מהחבר'ה שאיתם אני רץ ביום-יום פחות מתאימים – בגלל שהם לא יכולים לעמוד בדרישות הפיזיות או פשוט כי הם לא רוצים".
בוקיש מצא עצמו רץ לבדו פעם אחר פעם, חוויה מעט בודדה כהגדרתו. "הייתי רץ לבד 30 ומשהו ק"מ בהרים", הוא נזכר, "זה גם לא בטיחותי וגם לא נעים. כנ"ל גם כשאתה נוסע לטייל, בין אם זה בארץ או בחו"ל. יש מלא חבר'ה שקמים בבוקר ורצים, אבל אין איך להגיע אליהם. לפעמים נעזרתי בקבוצות בפייסבוק אך זה לא היה פשוט. גם כשהייתי בחו"ל חיפשתי מישהו שנמצא שם, מכיר את המסלולים וידע איפה כדאי לרוץ, אבל פשוט לא הייתה דרך למצוא אותם".
1 צפייה בגלריה
זוג מבצע הליכה
זוג מבצע הליכה
ריצה משותפת. תמיד כיף יותר בשניים
(shutterstock)

כבר לא צריך לרוץ לבד

איך זה עובד? ראשית, מסך התצוגה של האפליקציה כולל מנוע חיפוש אשר מציג כברירת מחדל את כל הרצים הנמצאים ברדיוס המגורים הקרוב. "ניתן לסנן את תוצאות החיפוש לפי קצב הריצה, רמת הריצה, מין הרץ, מיקום וכל הפרמטרים החשובים", מפרט בוקיש, "המטרה היא באמת תוך כמה קליקים למצוא מישהו שאפשר לרוץ איתו. מצאתם מישהו מתאים? בלחיצה אחת ייפתח צ'אט שיאפשר לכם לנהל שיחה ולקבוע איתו זמן לריצה".
אופציה נוספת שתאפשר האפליקציה היא פרסום אימון הריצה שלך בעצמך והאופציה להזמין רצים נוספים להצטרף. "אם אתה יודע שאתה הולך לעשות בשבת אימון ריצה של 10,15,20 ק"מ ואתה מעוניין שיצטרפו אליך, אתה פשוט יכול לפרסם אותו באפליקציה", מרחיב בוקיש, "כך ניתן להיכנס בכל נקודת זמן מסוימת לאפליקציה, לראות איזה ריצות יש, ולרוץ כל פעם באזור אחר. הכל הופך להיות מאוד נגיש וזמין בכמה קליקים".
קחו לכם הצצה לסרטון הדגמה של אפליקציית CoRUN:
מה מבדל את האפליקציה מאפליקציות אחרות? "יש אפליקציות דומות שמשתפות בל מיני תחביבים כמו כדורעף, כדורסל וכד' ומאפשרות ליצור קבוצות אבל פה ממש מדובר על אפליקציה שמוקדשת לרצים והדגש ששמנו הוא שזו אפליקציה חברתית לרצים. לא תמצא אצלנו נתוני מרחק ונתוני קצב".
אך זה לא נגמר כאן. לבוקיש יש כבר שאיפות גדולות. "ברגע שתהיה לנו כמות רצים מכובדת המטרה היא להנגיש לרצים את כל מה שהם צריכים במקום אחד. כבר כיום קיימת אפשרות הפנייה לרישום למירוצים דרך האפליקציה או אפשרות להיעזר בחוכמת ההמונים - לשאול שאלות ולקבל תשובות מרצים אחרים, וזאת במקום שהמידע יהיה מפוזר בקבוצות ופלטפורמות שונות. בחזון שלי אני רואה את האפליקציה כפייסבוק של הרצים. בעתיד אנחנו מתכננים להוסיף כל מה שדרוש לרצים כמו מידע מקיף לרץ בנוגע לתזונת ספורט, פציעות ספורט ועוד".