רופאי שיניים מעוטף עזה התבקשו להעביר את התיקים הרפואיים של הנעדרים מהטבח בעוטף עזה בשל קושי משמעותי לזהותם, כך נודע ל-ynet.
"אנא העבירו את ההודעה בכל הקבוצות של רופאי השיניים בהן אתם חברים", צוין בהודעה שנשלחה היום (שישי) בקרב רופאי השיניים. "היחידה לזיהוי חללים מחפשת מספרי טלפון של רופאי שיניים המטפלים בשגרה באזור העוטף לצורך השגת צילומי שיניים של נעדרים. במידה שאתם מכירים רופא אנא בקשו מהם ליצור עימנו קשר בדחיפות".
קראו עוד:
1 צפייה בגלריה
רעים
רעים
השטח של המסיבה באזור רעים
(צילום: Jack GUEZ / AFP)

כך זה יתבצע

בזיהוי הגופות עוסקים כעת שני גופים: צה"ל והמשטרה. התהליך של זיהוי החיילים מתבצע לרוב בנפרד מתהליך הזיהוי של האזרחים. מפאת הפרטים האישיים והרישום ואמצעי הזיהוי של החיילים, תהליך הזיהוי של החיילים פחות מורכב. מנגד, בקרב גופות האזרחים שנרצחו – מספרן של אלו שטרם זוהו וכאלו שקשה מאוד לזהותן גבוה באופן משמעותי ביתר שאת מפאת מצבן של הגופות. חלק גדול מהן למעשה כמעט ולא ניתנות לזיהוי.
"זו בקשה שבאה מהיחידה ומהמשטרה ביחד", מסביר גורם המעורה בפרטים. "הרוב של גופות החיילים כבר זוהו. בקרב האזרחים ישנן רבות כאלו שלא. לזיהוי של המשטרה באמת יש בעיה של הנרצחים שאין שמץ של מושג מי הם אותם אנשים.
"מה שבעצם עושים עכשיו עם כל הנעדרים שאינם מזוהים, זה CT דנטלי , ואז ייעשה רישום של הצילומים האלה ויתחילו להשוות ולמצוא התאמות. בחלק מהמקרים זו האפשרות היחידה.
"מבחינתנו, הזיהוי תמיד חייב להתבצע על פי אמצעי זיהוי ביומטריים כי זה מה שחד משמעי. אפשר להתבסס על טביעות אצבע, DNA, סימנים חיצוניים כמו קעקועים וזיהוי לפי שיניים. כשגופה היא שרופה או חרוכה השיניים הן בעצם הדבר היחידי שנשאר".