יממה אחרי שבן ה-32 שנפגע קשות משימוש בסטרואידים הועבר לשיקום, ורוב הסיכויים שיישאר צמח כל חייו, אריאל בן עטר (28) מדימונה, מאמן כושר שבעבר זכה פעמיים בתואר "מר ישראל הטבעי", מדבר בריאיון ל-ynet Live על החיים כבאדי בילדר, על הסיכונים בשימוש בסטרואידים ועל הפגיעה החמורה שהם עלולים לגרום.
בן עטר מסביר: "השימוש בהם יכול להביא אותך למצב של גדילה מטורפת, לניפוץ תקרת הזכוכית שלך. זה נותן לך כלים שיכולים להפוך אותך לבן אדם שנראה כמו מפלצת".
בעקבות המקרה, הזהיר משרד הבריאות את הציבור משימוש בסטרואידים אנאבוליים המשמשים לניפוח שרירים מסוג דיאנבול (Dianabol) ואנאבר (Anavar). סטרואידים אנאבוליים נפוצים בעיקר בקרב ספורטאים ומתעמלים והשימוש בהם עלול לגרום לתופעות לוואי קשות, ביניהן, פגיעות נוירולוגיות, אי-ספיקת כליות, פגיעות שונות בפוריות, דיכאון, תוקפנות ועלייה בלחץ הדם.
בשנים האחרונות נתפסו עשרות אלפים של סטרואידים אנאבוליים ששווקו בניגוד לחוקץ לאחרונה, בפעילות משותפת של האגף לאכיפה ולפיקוח במשרד הבריאות בשיתוף משטרת ישראל, נתפסו כמה מעבדות פיראטיות שמייצרות סטרואידים אנאבוליים בניגוד לחוק.
קראו עוד:
1 צפייה בגלריה
אריאל בן עטר
אריאל בן עטר
אריאל בן עטר. "לאנשים היום אין סבלנות להתאמן שנים. אחרי שנה בלבד הם רוצים להיראות 'וואו'"
מה הסיכון בסטרואידים אנאבוליים? במה הם עלולים לפגוע? "בכל. כל אדם עלול להיפגע בצורה אחרת. יכולה להיות פגיעה במערכת עצבים, בכליות. עלול להיווצר ניוון שרירים. המון דברים עלולים לקרות".
ובכל זאת, זה לא מדגדג לפעמים, לקחת סטרואידים? כי בלעדיהם צריך לעבוד הרבה יותר קשה כדי לפתח שרירים, והתוצאות הן סבירות בלבד, לא ארנולד שוורצנגר או אלי האנה. "מובן שההבדל הוא עצום. הם מקבלים בוסט מטורף מהסטרואידים. אתה יכול לראות את זה לפי המשקלים שהם מרימים ולפי המראה שלהם".
"נער יכול היום לראות תמונה של מישהו ולומר, 'אני רוצה להיות כמוהו'. אבל הוא יודע שכדי להיראות ככה, נדרשות שנים של אימונים. החומרים האלה מקצרים את הדרך"
אז מי שלוקח את זה מחפש קיצורי דרך? "נער יכול היום לראות תמונה של מישהו ולומר, 'אני רוצה להיות כמוהו'. אבל הוא יודע שכדי להיראות ככה, נדרשות שנים של אימונים. החומרים האלה מקצרים את הדרך".
מה אתה אומר לבני נוער שרואים מישהו כמוך באינסטגרם ואומרים, "אני רוצה להיות חטוב, חתיך ושרירי כמוך"? "אני אומר שצריך הרבה התמדה וסבלנות. לאנשים היום אין סבלנות להתאמן שנים. אחרי שנה בלבד הם רוצים להיראות 'וואו'".
אז מה אתה צריך לומר להם כדי לשכנע אותם לא להשתמש בסטרואידים? "אני אומר להם שמבחוץ זה נראה טוב, אבל יש בעיות רפואיות שעלולות להגיע בעתיד: בעיות של פוריות, אימפוטנציה ועוד. ההשלכות הן נוראיות".