הצלחה נוספת לפייזר: מינהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, צפוי בעוד מספר שבועות להעניק לחיסון לקורונה אישור מלא וסופי, זאת לאחר שהאישור הראשוני שניתן אשתקד היה זמני. הניו יורק טייס מדווח כי האישור המלא שצפוי להתקבל ב-6 בספטמבר, ועשוי להוביל מיליונים ברחבי העולם שחששו עד כה להתחסן – לגשת ולהתמגן נגד הקורונה באמצעות החיסון של פייזר.
קראו עוד:
עד כה קיבלו בארה"ב קרוב ל-200 מיליון אמריקנים, שהם כ-60 אחוזים מאוכלוסיית ארה"ב ו-70% מאוכלוסיית הקשישים שם, לפחות זריקת חיסון אחת. עם זאת, האמריקנים עדיין חשופים לגרסת הדלתא המדבקת, כשבמדינה נרשמים בממוצע כ-86 אלף זיהומים חדשים ביום.
1 צפייה בגלריה
חיסון קורונה
חיסון קורונה
חיסון קורונה
(צילום: Shutterstock)
מסקרים שנערכו לאחרונה ועקבו אחר עמדות הציבור האמריקני במהלך המגפה, נמצא כי שלושה מכל עשרה אנשים שאינם מחוסנים אמרו שיש להם סיכוי גבוה יותר לקבל את החיסון אם אושר במלואו. גם מודרנה, החיסון השני הנפוץ ביותר בארה"ב, הגישה בקשה לאישור סופי של החיסון שלה באחד ביוני, אולם בחברה טרם נקבו בתאריך המיועד לאישור. אישור מלא של ה-FDA דורש מהמומחים לעבור על מאות אלפי דפי מסמכים, פי עשרה מהנתונים הנדרשים כדי לאשר חיסון במסלול הרגיל.
במקביל עומדים בפייזר ומודרנה לסיים את הניסויים בילדים: אלפי ילדים בני 5 ומעלה כבר חוסנו בתרכיבי החיסונים נגד קורונה, ועד כה לא נמסרו דיווחים על תופעות לוואי חמורות כלשהן או כאלה השונות מאלה שהתקבלו בקרב ילדים גדולים יותר. חיסוני הילדים צפויים לקראת שיא החורף הקרוב, מה שיאפשר להגביר עוד יותר את הסיכוי להגעה לחיסון עדר ולמיגור הקורונה.
מהנתונים האחרונים בישראל שהועברו לידי ynet ממשרד הבריאות, עולה כי בבני 16 שנים ומעלה, יעילות החיסון עומדת על 43.4% במניעת הדבקה וב-41.5% במניעת מחלה עם סימפטומים. על אף המספרים הנמוכים, החיסון עדיין נותר יעיל מאוד מפני מחלה קשה ומוות: חיסון פייזר הגן בשיעור של 89.2% מפני אשפוז וב-92.3% מפני תחלואה קשה.