"מקדם ההדבקה מראה סימנים של ירידה קלה. העלייה שראינו נבלמה" - כך אומר היום (ד') פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא בתדרוך שקיים בנושא הקורונה. "נמשיך לעקוב מתוך הבנה שבחורף עלולים להופיע גלי תחלואה של קורונה ושפעת. אנחנו לא יודעים מתי תתחיל העלייה, אבל אנחנו יודעים שהנגיפים כבר בישראל וכבר גורמים לתחלואה".
קראו עוד:
פרופ' זרקא הוסיף שישראל רכשה חיסונים חדשים המותאמים לווריאנטים החדשים, ובקופות החולים ניתן יהיה לקבל אותם בשבוע הקרוב לצד חיסונים נגד שפעת. "אפשר לקבל באותו ביקור את שני החיסונים", הסביר. "החיסונים נגד קורונה מיועדים לבני 12 ומעלה ולמי שחוסן לפני יותר משלושה חודשים. אנחנו ממליצים לבני 65 ומעלה ולאנשים עם מחלות כרוניות להתחסן. נגיפי הקורונה והשפעת עלולים לגרום למחלות קשות עד כדי אשפוז".
1 צפייה בגלריה
פרופ' סלמאן זרקא
פרופ' סלמאן זרקא
פרופ' סלמאן זרקא. "בחורף עלולים להופיע גלי תחלואה של קורונה ושפעת"
(צילום: יובל חן)
פרופ' זרקא גם התייחס למפגשים המשפחתיים הצפויים בחגים, והמליץ לעבור בדיקות אנטיגן לקראתם. "אנחנו מבקשים מבני המשפחה המגיעים לבקר סבא וסבתא: תעשו בדיקות אנטיגן כדי לוודא שאין לכם נגיף ושלא תדביקו אותם. אני שמח שאנשים חוגגים, ואני מאחל לכולם חגים שמחים, אבל נכון להיזהר כדי שלא נחגוג בראש השנה ואחר כך חלילה ניקח את הסבא לחדר המיון".
הוא גם המליץ לעטות מסכה בכל מקום סגור וצפוף - "באוטובוס, ברכבת ובמטוס". אשר לתפילות אמר: "עדיף להתפלל במרחב פתוח, ככל שמזג האוויר יאפשר, ואם לא - לפתוח חלונות. אם יש הרבה אנשים - לשים מסכה. ככל שרמת המוגנות של האוכלוסייה גבוהה בשל החלמה או חיסון - הסיכוי להתפרצות קטן".
פרופ' זרקא הוסיף כי במוסדות החינוך הותקנו יותר מ-11 אלף מטהרי אוויר המצמצמים את הסיכון להדבקה, ובמהלך השנה יותקנו מטהרים נוספים.