"הצילו! איפה דפי?" - כך נקרא מיזם חדש שנועד להעלות את המודעות הציבורית לחשיבותם של הדפיברילטורים ולמפות אותם. מי שיזמה אותו היא ליהי קורין, בת 30 מרמת גן, שאביה דוד עבר לפני שנתיים דום לב במקום העבודה, ומכיוון שלא היה מי שיתפעל את הדפיברילטור שנמצא בסביבה, נגרם לו נזק נוירולוגי. השבוע סיפרה קורין על המיזם בריאיון לאולפן ynet.
עוד על דפיברילטורים:
"המכשיר הזה משנה חיים, משנה מציאות של הרבה מאוד אנשים בלחיצת כפתור", היא אומרת.
2 צפייה בגלריה
דוד קורין
דוד קורין
דוד קורין. "הכול בגלל שחיכו לחובשת"
(באדיבות המשפחה)
"אבא שלי היה בן 64 כשלקה בדום לב", מספרת קורין. "הוא עמד לטוס עם אמא שלי ללונדון - ויום בהיר אחד הכול התהפך. בקיץ האחרון היו כמה מקרים של דום לב שסוקרו בתקשורת, ביניהם של שרון אסמן ז"ל, שהיה מפקד חטיבת הנח"ל, ושל הכדורגלן הדני כריסטיאן אריקסן. ההבדל בין שני המקרים היה השימוש במכשיר הזה: הדפיברילטור הציל את אריקסן.
"חשוב לנו שהציבור יהיה מודע למכשיר. שיא הקמפיין יהיה ביום מודעות מיוחד שיצוין ב-25 בינואר. אנחנו רוצים שאנשים יידעו להגיד את המילה הזאת, יידעו מהו המכשיר הזה. חשוב לנו גם שהם יידעו איפה יש מכשיר כזה, ולצורך זה פותחה על ידי אריאל חסידים, שותף נוסף במיזם, אפליקציה חדשה, 'איפה דפי?', שמאפשרת לכל אדם לדעת איפה נמצאים המכשירים הקרובים אליו באזור המגורים ובסביבת העבודה. האפליקציה היא חינמית, ללא מטרת רווח, וכוללת כ-2,800 מכשירים בפריסה ארצית.
"בישראל יש חוק שמחייב בעלי עסקים גדולים להציב דפיברילטורים בבתי העסק שלהם, וכבר יש כ-10,000 מכשירים בארץ. הבעיה היא שאין מנגנון רישום ולכן אנשים לא יודעים איפה הם. האפליקציה פותרת חלק מהבעיה.
2 צפייה בגלריה
דוד קורין ליהי קורין
דוד קורין ליהי קורין
דוד קורין (שני משמאל) עם אשתו ושני ילדיהם. "ביום בהיר אחד הכול התהפך"
(צילום: באדיבות המשפחה)
"הכי חשוב זה להבין שהמכשיר הזה הוא פשוט כמו מיקרוגל: אתה לוחץ, הוא נותן את ההוראות, ואין מקום לסכנה. גם לא נדרשת הכשרה כדי לתפעל אותו. הרבה פעמים אנחנו פוחדים לבצע הנשמה או החייאה, למשל, כי יש חסם. עם הדפיברילטור זה הרבה יותר פשוט. גם ילד בכיתה ד' יכול לתפעל אותו.
"במקרה של אבא שלי היה דפיברילטור בסביבה, אבל אף אחד לא חיבר אותו. חיכו לחובשת, על אף שכל המתנה במקרה של דום לב היא קריטית. הנזק שנגרם לאבא שלי הוא כתוצאה מההמתנה הזאת. היום אין איתו תקשורת.
"אנחנו רוצים שאנשים יתרגלו שימוש בדפיברילטור כמו שמתרגלים ירידה למקלטים. שהם יעברו הכשרה בנושא על בסיס שנתי כדי ששום דבר לא ימנע מהם לתפעל את המכשיר ולהציל חיים".
שותפים נוספים במיזם: גל פלד, ספיר אלוק, שני אדדי וטום קורין.
חפשו את האפליקציה-"איפה דפי" - ליצירת קשר והצטרפות למיזם - 054-8087515