בני משפחתו של רס"ן במיל' דור זימל ז"ל שנהרג מפגיעת כטב"ם בערב אל ערמאשה נפגשו היום (ה') בבית החולים בילינסון עם מרסלו גוטהלף בן 57, שקיבל את ליבו ועם משפחתה של ליאל אביי, בת השמונה חודשים שקיבלה את אונת הכבד שלו במרכז הרפואי שניידר לילדים. צפו במפגש המרגש עם מושתל הלב:
במפגש הראשון בבילינסון, הקשיבו הוריו של דור ז"ל, שרון ואלון, אחותו התאומה ליאור וארוסתו שיר שגיב לליבו שפועם בגופו של גוטהלף. "הלב שלך זה של תאומים", אמרה האחות ליאור. גוטהלף, שהתרגש מהמעמד, סיפר כי גם הוא אב לתאומים והודה לבני המשפחה. "בזכותכם אני עומד פה אחרי 10 ימים. כשאני שומע שאומרים שדור זימל ז"ל, זה לא נכון כי הוא פה. הוא חי. הוא חי פה ובעוד שישה אנשים".
5 צפייה בגלריה
מפגש בין משפחתו של דור זימל ז"ל עם מושתל הלב
מפגש בין משפחתו של דור זימל ז"ל עם מושתל הלב
ארוסתו של דור זימל ז"ל מאזינה לליבו של דור בגופו של מרסלו
(צילום: יאיר שגיא)
האב אלון הקשיב אף הוא לליבו של בנו: "אמרתי למרסלו שהוא מקבל לב של אריה. הוא דופק ונשמע כמו אריה. זה להרגיש את דור כאילו הוא פה". האם שרון הוסיפה: "זה מרגש. זה המושתל הראשון שאנחנו פוגשים. זה מרגיש טוב". היא פנתה למרסלו ואמרה: "כל הכבוד שאתה כבר על הרגליים. אנחנו נשמח לפגוש גם את הילדים שלכם". האם שרון הוסיפה: "המסר שלנו זה שכולם יחתמו על כרטיס אדי, זה מציל חיים".
רס"ן זימל ז"ל נאבק על חייו במשך חמישה ימים לאחר שנפצע מפגיעת הכטב"ם במתנ"ס בערב אל-עראמשה שבגבול לבנון ואיבריו הצילו חיים: ליבו ואחת מכליותיו הושתלו בבית החולים בילינסון וריאותיו הושתלו בשעת הלוויה בחייל כפיר זר (24) במרכז הרפואי שיבא. הכבד והכליה הושתלו בבן 68 בהדסה. אמש דווח שגם חייה של פעוטה בת שמונה חודשים בשם ליאל אביי ניצלו בזכות תרומת אונת כבד מגופו של הקצין.
5 צפייה בגלריה
מפגש בין משפחתו של דור זימל ז"ל עם מושתל הלב
מפגש בין משפחתו של דור זימל ז"ל עם מושתל הלב
האב אלון מקשיב ללב של בנו. "לב של אריה"
(צילום: יאיר שגיא)
גוטהלף בן 57 מבאר יעקב, כימאי שעוסק בקוסמטיקה, סיפר: "שנה וחצי ממתין אני להשתלת לב, אחרי ארבעה ניתוחי לב פתוח. עד לפני שבועיים לא יכולתי ללכת והייתי חייב להיעזר בקלנועית לא יכולתי ללכת מהמחלקה עד לפה. עכשיו אני עומד והולך.
"אני שמח על הניתוח ועל החיים החדשים שאקבל, אבל קשה לי עם זה שמדובר בדור זימל ז"ל, חייל שהגן עלינו בגופו והציל אנשים בזכות התרומה האצילית. הודות לו ולמשפחה שלו, קיבלתי חיים חדשים. אני רוצה להגיד לכם תודה ענקית, ומה שבטוח שאני אמשיך את הכוח של הבן שלכם. אני חלק מכם, אני המשפחה שלכם כמו שאתם המשפחה שלי עכשיו".
5 צפייה בגלריה
מפגש בין משפחתו של דור זימל ז"ל עם מושתל הלב
מפגש בין משפחתו של דור זימל ז"ל עם מושתל הלב
"אתם המשפחה שלי ואני המשפחה שלכם"
(צילום: יאיר שגיא)
ד"ר לנה קורן פלדמן, מנהלת בית החולים, אמרה: "דור זימל ז"ל, הבן שלכם, היה גיבור. הוא היה גיבור בחייו, כלוחם צה"ל שהציל חיים של אזרחים ישראלים, והוא היה גיבור במותו, כשהאיברים שתרם הצילו את חייהם של אזרחים ישראלים. זו הערבות ההדדית שהמדינה שלנו מושתתת עליה. טיפלנו בבילינסון מאז תחילת המלחמה בכמעט אלף פצועים ובתוך התקופה המאתגרת הזו יש גם רגעים כאלה, שבהם מתערבב העצב הנורא על מותו של חייל-לוחם, עם התקווה שזה נותן למטופל שחייו בסכנה ויכול להינצל. אנחנו מודים למשפחת זימל על התרומה האצילית ומאחלים למרסלו בריאות. מכל הלב".
5 צפייה בגלריה
ליאל אביי קיבלה תרומת אונת כבד מרס"ן דור זימל ז"ל
ליאל אביי קיבלה תרומת אונת כבד מרס"ן דור זימל ז"ל
דור זימל ז"ל וליאל אביי שקיבלה את אונת הכבד שלו
(צילום: דובר צה"ל, דוברות שניידר)
פרופ' דן ערבות, מנהל המערך לניתוחי לב וחזה בבילינסון, שביצע את השתלת הלב ביחד עם ד"ר ענבל ברוך, רופאה בכירה במערך ניתוחי לב וחזה, אמר: "רק לפני שנה השתלנו פה בילינסון את איבריו של אור אשכר ז"ל, שנרצח בפיגוע הטרור בדיזנגוף ואת איבריה של לוסי די ז"ל שנרצחה עם בנותיה בפיגוע בבקעה. שנה חלפה מאז האירועים הטרגיים האלו ומבצעי ההשתלות בעקבות מעשי הטרור המזעזעים ומדינת ישראל נמצאת במציאות קשה שלא ידענו כמותה.
"דווקא בתקופה הקשה הזו מתגלים הערבות ההדדית הישראלית, הרצון להירתם ולתרום. להתגייס ולהילחם למען המדינה. דור זימל ז"ל ומשפחת זימל היקרה הם דוגמא מרגשת לערבות ההדדית הזו ולעוצמות של עם ישראל. שברגעים הקשים והכואבים ביותר נרתמים למען אחיהם הישראלים ומצילים חיים".
5 צפייה בגלריה
משפחת זימל במפגש עם משפחתה של התינוקת ליאל בשניידר
משפחת זימל במפגש עם משפחתה של התינוקת ליאל בשניידר
מימין: ליאור ואלון זימל, שיר ארוסתו של דור ז"ל, טרוייה אמה של ליאל, טאמנה, אביה של ליאל עם אחותה הגדולה, ושרון זימל עם ליאל
(צילום: דוברות שניידר)

"נתתם לליאל שלנו את החיים במתנה"

במפגש שנערך עם משפחתה של ליאל אביי במרכז הרפואי שניידר לבשו האמא טרוייה, האבא טאמנה ובני משפחה נוספים חולצות לבנות ועליהן תמונות של ליאל ושל דור עם הכיתוב: "גיבור היית וגיבור תישאר. תודה". בני המשפחה לא הפסיקו לבכות תוך שהם מחבקים בני משפחת זימל. שרון אימו של דור ז"ל, הגישה בובת אריה למשפחתה של ליאל ואמרה: "הבאנו לליאל אריה קטן כדי שדור שלנו ישמור עליה תמיד חזקה כאריה". צפו במפגש עם משפחתה של ליאל:
ליאל אביי נולדה עם מחלת כבד שהידרדרה עד לכדי מצב של אי ספיקת כבד מוחלטת וסכנת חיים ממשית. כאמור, אונה מהכבד של זימל ז"ל הושתלה בגופה והצילה את חייה.
דודתה של ליאל אמרה בשם המשפחה: "משפחתכם הצטרפה למשפחתנו הרחבה והפכתם להיות חלק בלתי נפרד מאיתנו. כיצד נודה לכם על אצילות הנפש שברגע הכי קשה שלכם בחרתם לתרום? אנחנו מבקשים להודות מקרב לב על המעשה הנשגב.
"תודה לכם שליאל המקסימה שלנו תצעד את צעדיה הראשוניים לחיים מלאי תקווה ואמונה. תודה לכם שבזכותכם, ליאל תוכל לגדול ולהגיע לגן כמו כל הילדים בגילה, ושתהיה לנו הזכות לראות אותה צועדת עם ילקוט על הגב בשביל של 'שלום כיתה א'. בזכותכם ליאל תגיע לשרת בצה"ל ודור ז"ל יהיה מודל חיקוי עבורה ועבור כל החיילים. תודה שבזכותכם, ליאל שלנו היקרה מכל, וכבר לא תישאר רק ילדה קטנה, נתתם לה חיים במתנה".
טאמנה, אביה של ליאל אמר: "דור שלכם ממשיך לחיות דרך ליאל שלנו. לעולמים תהיו חלק בלתי נפרד ממשפחתנו. אין לי מילים להודות לכם. הילדה שלי נולדה מחדש בזכות הבן שלכם".
ד"ר יעל מוזר גלזברג, מנהלת יחידת מושתלי כבד פנתה למשפחת זימל ואמרה: "תודה לכם על שנתתם לתינוקת המתוקה הזו סיכוי לחיים. זוהי אצילות נפש שאי אפשר לתארה במילים. אנחנו משתתפים בצערכם הכבד ומודים לכם בשם בית החולים על גדלות הנפש להציל חיים ברגע קשה כל כך. אני מאחלת לשתי המשפחות בריאות שלמה ובשורות טובות לכולם".