אני מניח שאני לא מפתיע יותר מדי, אבל אני מתכוון לחסן את הילדים שלי שמתחת לגיל 12. הקדשנו לכך מחשבה רבה ואני מבין את ההיסוס ואת הרצון הטבעי לדחות קצת את ההחלטה ולראות איך מתפתחים הדברים בטרם מתקבלת ההחלטה, אבל בשל לא מעט סיבות, ההחלטה לחסן את הילדים עכשיו היא ההחלטה הנכונה.
1 צפייה בגלריה
משה בר סימן טוב
משה בר סימן טוב
משה בר סימן טוב. "ההחלטה לחסן את הילדים עכשיו היא ההחלטה הנכונה"
(צילום: יואב דודקביץ')
קראו עוד:
דבר ראשון ולפני הכל עבור הילדים — בסוף המחלה הזאת יכולה לפגוע גם בהם ויכולות להיות לה גם השלכות ארוכות טווח שאנחנו עדיין לא יודעים עליהן. אנחנו גם לא יודעים להסביר לעצמנו מספיק טוב במי המחלה פוגעת ובמי לא, כך שגם עם הסיכוי נמוך, זה יכול לקרות לכל אחד.
לא פחות חשוב מכך זו הערבות ההדדית. אין התמודדות עם אירועי חירום ועם הקורונה בפרט בלי הרכיב החברתי החיוני הזה.
"הצלחת מבצע החיסונים תלויה בהורים המתנדנדים. אני משער ששיעורם באוכלוסייה לא נמוך אך מאמין גם ששיח ציבורי נכון, השם דגש על הערבות ההדדית, יגרום לרבים מהם לקבל את ההחלטה הנכונה"
אף אחד לא יודע עדיין אם מתפתח כאן גל חמישי, אבל הזמן שחלף מהגל הקודם, החורף שהתחיל והעובדה שיש כאן עדיין מספיק אוכלוסייה לא מחוסנת, מעלים את הסיכון לעוד סיבוב. בתקופה האחרונה מתרבים הסימנים לעלייה בהידבקות בקרב הילדים, שלשמחתנו עדיין לא באה לידי ביטוי בתמונת התחלואה הקשה.
אנחנו גם רואים מה קורה באירופה ובמקומות נוספים וזוכרים שלא ניתן למנוע מהווירוס להגיע לכאן בסופו של דבר. חיסון הילדים עשוי להיות אמצעי הגנה טוב גם בהיבט הזה. אני מכיר וסומך על אנשי המקצוע במשרד הבריאות ועל מומחים רבים אחרים בארץ ובעולם שנתנו דעתם על כך ועשו עבודה יסודית לפני ההחלטה.
אנחנו לא יכולים להניח שמי שהתחסן כמבוגר יחסן את ילדיו. הצלחת מבצע החיסונים תלויה בהורים המתנדנדים. אני משער ששיעורם באוכלוסייה לא נמוך אך מאמין גם ששיח ציבורי נכון, השם דגש על הערבות ההדדית, יגרום לרבים מהם לקבל את ההחלטה הנכונה.
אז בלי לחץ - לכו בבקשה לחסן את הילדים שלכם ולהתחסן בעצמכם, אם במקרה עוד לא קיבלתם חיסון ראשון, שני או שלישי. בהזדמנות זו, לא לשכוח להתחסן גם נגד השפעת. שפעת זו לא קורונה, אך עדיין עדיף להישמר גם מפניה. חורף בריא.