"המספרים עדיין גבוהים, אבל אני חושב שאנחנו לקראת בלימה של גל התחלואה הזה", אומר היום (א') באולפן ynet פרופ' ערן סגל, מרכיב מודל חיזוי הקורונה של מכון ויצמן. "כשמסתכלים על מספר החולים הקשים בבתי החולים, רואים שקצב העלייה נשבר: במשך חודש וחצי הייתה הכפלה של מספר החולים כל עשרה ימים, ועכשיו זה נשבר. יש גם ירידה במספר המאומתים בני 60 ומעלה".
קראו עוד:
הנתונים האלו מאפשרים לו להיות אופטימי. "הם מראים שבשבוע-שבועיים הקרובים נמשיך לראות עלייה, אבל תהיה האטה בקצב שלה, ואז תגיע בלימה", אומר פרופ' סגל. "צריך לחכות עוד כמה ימים, אבל נראה שזה הולך לשם".
1 צפייה בגלריה
מתחסנים בחיסון השלישי בירושלים
מתחסנים בחיסון השלישי בירושלים
מקבלים חיסון שלישי, שלשום בירושלים. "לא בטוח שנצטרך לקבל מנת חיסון כל חצי שנה", אומר פרופ' סגל
(צילום: EPA)
לשאלה מה גרם לבלימה, השיב פרופ' סגל: "הדבר המרכזי שעזר זה החיסונים, המנה השלישית של החיסונים, בתוספת הקבוצה הגדולה של המחלימים. הייתה גם התנהגות הציבור שכללה שימוש מוגבר במסכות. זה עוזר. ראינו התקדמות גם בקרב האנשים שלא התחסנו עד עכשיו: סוף-סוף נעשה מאמץ יותר גדול בקבוצה הזו, ובשבוע האחרון ראינו 50 אלף מתחסנים חדשים. זה לא מספיק, אבל זה הרבה יותר ממה שראינו קודם לכן. חבל שחיכינו חודשיים וחצי עם האצת ההתקדמות בקבוצה של הלא-מחוסנים".
"הדבר המרכזי שעזר זה החיסונים, המנה השלישית של החיסונים, בתוספת הקבוצה הגדולה של המחלימים. הייתה גם התנהגות הציבור שכללה שימוש מוגבר במסכות. זה עוזר"
פרופ' סגל נשאל אם נצטרך לקבל חיסון נגד קורונה אחת לחצי שנה, או שמא יתברר שהמנה השלישית תספיק. תשובתו: "מוקדם לומר. לא בטוח שנצטרך לקבל מנת חיסון כל חצי שנה. יכול להיות שהמנה השלישית תיצור את החיסוניות ותחזיק לאורך זמן".
בהמשך נשאל פרופ' סגל אם אפשר להסיר מסדר היום את המילה "סגר". על כך אמר: "למדנו במגפה הזאת שאנחנו צריכים להיות צנועים, כי אנחנו לא יודעים הרבה דברים, אז לא הייתי אומר שאפשר להגיד את זה ב-100%, אבל אם נראה שהמגמה הנוכחית תימשך - לא יהיה צורך בסגר. לעומת מה שקרה לפני שבוע-שבועיים, היום אנחנו יותר אופטימיים. התרחיש שהערכנו שיקרה, אכן מתממש. אם הוא ימשיך להתממש, אני חושב שנעבור את הגל הנוכחי מתחת לסף הספיקה של בתי החולים, ולא נזדקק לצעדים חמורים כמו סגר".