מנהל בית החולים ברזילי, פרופסור חזי לוי, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות, אומר לאור מתווה הבידודים במערכת החינוך, שצריך היה להמתין שבוע נוסף עם ביטול הבידודים. "אני חושב שאם אנחנו נמצאים בכזה שבוע שמתקרבים לשיא, וכל מגע מהווה סיכון גדול להדבקה, לא היה קורה כלום אם היינו ממתינים עוד שבוע".
לגבי ההחלטה של פרופ' נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות, להגביל את החיסונים, הוא אומר כי היה נוהג אחרת. "אני חושב שהייתי מקבל את ההחלטה של הצט"מ (הצוות לטיפול במגיפות), לחסן באופן יותר נרחב, משום שהחיסון מאוד מגן על כל אלה שחוסנו עד כה בשלושה חיסונים ותוקף החיסון השלישי דעך. לכן החלטת הצט"מ דווקא נכונה".
הוא מוסיף ואומר כי לאור כל הנתונים שהצטברו על יעילות החיסון הרביעי, נכון יהיה להרחיב את אוכלוסיית המתחסנים ובוודאי ללכת להתחסן. "רק כ-400 אלף בני 60 ומעלה התחסנו. אם אני יכול להסתכל על המאושפזים, מרביתם בבית החולים בני 60 ומעלה ללא החיסון הרביעי, ולכן אני אומר שהחיסון עוזר מפני מחלה קשה ושבני 60 ומעלה שמאושפזים ומהווים את רוב המאושפזים יכולים פשוט למנוע את האשפוז הזה".

"עוד שבוע לא היה פוגע בבריאות הנפשית של התלמידים"

"אני שייך לאסכולה זהירה יותר", אומר לוי בנושא מערכת החינוך, "פרופ' ערן סגל אומר בכל מקום, שאנחנו בשבוע שמתקרב לשיא. שבוע מאוד מסוכן בהדבקות ומשם נלך ונרד לאט לאט. הילדים כרגע מעמיסים על מערכת הבריאות. יש הרבה מאושפזים עם מחלות חורף, דלקות בדרכי הנשימה, יש כאלה שמאושפזים עם קורונה ויש כאלה עם שניהם. אבל מה זה משנה, הם נדבקים, הם תופסים את המיטה ומייצרים עומס אשפוזי רב".
יכול להיות ששר הבריאות וראש הממשלה ניזונים יותר מדי ממודלים ופחות מדי מגורמי בריאות במשרד הבריאות? "אני חושב שזה נכון לשמוע מודלים ואנשי מקצוע. כמו שאמרתי, לא היה קורה כלום אם היינו ממתינים עוד שבוע. לא בגלל שאני דוחק את הקץ, אלא בגלל שצפוי שהשיא יירד בתום הימים האלה ולכן נוכל לפתוח את בתי הספר. אם מסתכלים על מה קורה בעולם, אנחנו רואים שיש עלייה בכמות הילדים המאושפזים, מתחילים לראות גם דיווחים על PIMS, אנחנו מתחילים גם לשמוע על לונג קוביד".
פרופ' חזי לוי: "קשה לי לתאר את העומס האשפוזי העצום בחדרי המיון בשבועיים שלושה האחרונים, עם טיפוס אקספוננציאלי במספר המגיעים למיון, המאומתים לקורונה, יחד עם מספר אנשי הצוות שנמצאים בבתיהם בגלל קורונה"
ד"ר אלכס גורי, ממלא מקום מנהל חטיבת הילדים במרכז הרפואי קפלן, מתייחס לנושא ה-PIMS ואומר: "אחרי הפוגה של כמה שבועות, שוב החל טפטוף של ילדים שסובלים מ-PIMS. מדובר בתופעה דלקתית שמופיעה אחרי מחלת הקורונה. אבל היות שעיתוי המחלה לא תמיד ידוע להורים חשוב לשים לב לסימפטומים. צפו בדבריו:
פרופ' לוי, לדבריך, שבוע כזה לא היה משנה כמעט שום דבר מבחינת הבריאות הנפשית של התלמידים, אבל בהחלט משפיע על בריאותם הפיזית? "כל רגע משנה. קשה לי לתאר את העומס האשפוזי העצום בחדרי המיון בשבועיים שלושה האחרונים, עם טיפוס אקספוננציאלי במספר המגיעים למיון, המאומתים לקורונה, יחד עם מספר אנשי הצוות שנמצאים בבתיהם בגלל קורונה".
שמענו כי ד"ר אלרעי פרייס, על פי הדיווחים לחצה על יפה בן דויד למנוע את הלימודים הבוקר. מהי תגובתך לכך? "ד"ר אלרעי פרייס עבדה לצידי ואני מכיר את דרכה. אני חושב שהיא אומרת את דעתה המקצועית ולשם כך בחרתי בה. כמי שמכיר אותה, היא שומרת חוק והיא נורמטיבית ותפקידנו כאנשי מקצוע הוא לומר את דעתנו, ומשהתקבלה ההחלטה - זו החלטה מחייבת. כך פועלת מדינה דמוקרטית ואני לא חושב שהיא נהגה אחרת".