האומיקרון מסוכן כנראה כמו הזנים האחרים של הקורונה – לפחות אצל ילדים. מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה מפרסם דיווחים על מקרים של דלקת רב מערכתית (PIMS) שפקדה ילדים שהחלימו מקורונה במהלך גל האומיקרון, לצד סיבוכים נוירולוגיים.
קראו עוד:
הדיווחים, לטענת מרכז המידע, הגיעו ממספר מדינות בארצות הברית, בהן נברסקה, ניו יורק, אוקלהומה ומישיגן. חלק מהמדינות דיווחו כי היקף המקרים החדשים בקרב ילדים גבוה מבעבר. גם בהודו דווח על מקרי PIMS אצל ילדים לאחר קורונה מזן האומיקרון.
1 צפייה בגלריה
חיסון ילדים בצרפת
חיסון ילדים בצרפת
מחקר בארה"ב מצא לאחרונה כי החיסונים מפחיתים את הסיכון לתסמונת PIMS אצל ילדים בשיעור של עד 91%
(צילום: AFP)
בארצות הברית ובדרום אפריקה דווח גם על פרכוסים בשכיחות גבוהה בקרב ילדים שנדבקו באומיקרון. אלו מתוארים כחריגים ולא מוכרים עד כה. דווחו גם מקרים של ילדים שפיתחו אנצפליטיס (דלקת המוח) במהלך המחלה ושבועיים לאחר ההחלמה, עם תסמינים שונים, בהם כאבי ראש, הפרעה בשיווי משקל, פרכוסים, חולשה ובלבול.
מדובר כאמור בדיווחים ראשוניים שדורשים אימות נוסף בימים הקרובים. מהדיווחים עולה שרוב הילדים שסובלים מהתופעות הללו אינם מחוסנים. מחקר של המרכז האמריקני לבקרת מחלות (CDC) מצא לאחרונה כי החיסונים מפחיתים את הסיכון לתסמונת PIMS אצל ילדים בשיעור של עד 91%.
האזינו לפודקאסט על לונג קוביד:
בשבוע שעבר אמרו מומחים שונים ברחבי העולם - בהם היועץ הרפואי של הבית הלבן, אנתוני פאוצ'י - כי אין סיבה שנגיף הקורונה מזן האומיקרון לא יגרום לתסמיני הקורונה הכרונית (לונג קוביד). עד כה דווח על כ-200 תסמינים אפשריים ללונג-קוביד, ובהם שכחה, הפרעות קשב, פריחות על העור, נשירת שיער, קשיי נשימה ועייפות.
החיסונים אמנם אינם מגינים היטב מהדבקה באומיקרון - ולראיה, ההדבקה הנרחבת בישראל גם בקרב המתחסנים - אולם הם מגינים מפני תחלואה קשה. מנתוני משרד הבריאות עולה כי כל החולים המחוברים בימים אלו לאקמו אינם מחוסנים, וכמוהם הרוב המוחלט של החולים המאושפזים בבתי החולים במצב קשה. מחקר אחרון של ה-CDC הראה כי החיסון של פייזר מגן מפני תחלואה קשה בשיעור של כ-90%.