מגפת הקורונה לא מגיעה לכותרות הראשיות בישראל בשבועות האחרונים, אבל במדינות אחרות כן: בסין יש התפרצות נרחבת, ובצפון קוריאה הכריזו אתמול (ד') על סגר של חמישה ימים בגלל מחלה מסתורית - לא ברור אם מדובר בקורונה. דובר ארגון הבריאות העולמי, כריסטיאן לינדמייר, מתראיין לאולפן ynet ומספק עדכונים בנושא.
קראו עוד:
"לצערי, בשמונת השבועות האחרונים יש עלייה במספר הנדבקים והמתים", הוא אומר. "מספר הנדבקים אמנם מתחיל לרדת לאחרונה, אבל התמותה עדיין בעלייה. באזורים מסוימים בעולם, בהם אירופה, מדווחים על עלייה של 40% בתמותה. בארצות הברית דיווחו על עלייה של 12-10% בארבעת השבועות האחרונים. מדובר במקרים מדווחים בלבד, כך שהמספר האמיתי בוודאי עוד יותר גבוה. יש 170 אלף מקרי מוות מדווחים בשמונת השבועות האחרונים, 98% מהם קשורים לאומיקרון ולווריאנטים שלו".
1 צפייה בגלריה
קורונה סין סינים לונדון נמל תעופה אנגליה בריטניה
קורונה סין סינים לונדון נמל תעופה אנגליה בריטניה
"סין הזניחה את נושא הבוסטר, וכתוצאה מזה יש שם עלייה בתחלואה ובתמותה"
(צילום: גטי אימג'ס)
אין מידע על וריאנטים יותר מסוכנים מאומיקרון? "אין. אנחנו גם יודעים שהחיסונים יעילים נגדו ונגד שושלות המשנה שלו. הם מונעים מחלות קשות ומוות".
אנחנו רואים תמונות קשות מסין. אתם מקבלים אינפורמציה מהרשויות הסיניות על בסיס יומי? "יש רמות שונות של שיתוף פעולה איתן. יש קשר יומיומי עם המשרד שלנו שם. אנחנו צריכים לקבל יותר מידע משם, ולעיתים תכופות יותר".
"ישראל היא דוגמה טובה למדינה שמקפידה לעדכן את החיסונים עם הבוסטרים. מנה מלאה של חיסון כוללת עכשיו גם את הבוסטר. חשוב לקבל את הבוסטר, כי כל שישה חודשים החיסוניות יורדת. הרבה מדינות, כולל סין, הזניחו את נושא הבוסטר, וכתוצאה מכך יש עלייה במספר החולים הקשים ובמספר המתים"
מה ידוע על המחלה שפקדה את צפון קוריאה? "לצערי, המידע שאנחנו מקבלים משם הוא מאוד מוגבל. קיבלנו דיווחים, ואנחנו מנסים לקבל עוד אינפורמציה. אנחנו עוד לא יודעים אם זו קורונה, שפעת או מחלת ריאות אחרת. אנחנו מניחים שזו קורונה, אבל יש גם שפעות מסוגים שונים שמתפשטות ברחבי העולם עכשיו".
האם הישראלים צריכים לדאוג לנוכח ההתפרצות בסין, או שהמצב שם יוצא דופן משום שהאוכלוסייה לא מחוסנת מספיק? "ישראל היא דוגמה טובה למדינה שמקפידה לעדכן את החיסונים עם הבוסטרים. מנה מלאה של חיסון כוללת עכשיו גם את הבוסטר. חשוב לקבל את הבוסטר, כי כל שישה חודשים החיסוניות יורדת. הרבה מדינות, כולל סין, הזניחו את נושא הבוסטר, וכתוצאה מכך יש בהן עלייה במספר החולים הקשים ובמספר המתים. אפשר למנוע את זה בעזרת החיסונים".