בית הדין למשמעת של עובדי המדינה, הורה באחרונה על פיטוריו המיידיים של עובד שינוע מיטות ואלונקות בבית חולים בצפון הארץ שהורשע בביצוע מעשה מגונה בחולה. הוא נפסל לצמיתות לעבודה במשרד הבריאות ולא יוכל לעבוד שלוש שנים בשירות המדינה.
1 צפייה בגלריה
פטיש בית משפט
פטיש בית משפט
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
על פי עובדות כתב האישום הפלילי, שבהן הורשע בבית משפט בחיפה לאחר שהודה, הנאשם הוביל ב-28 בינואר 2019 אישה כבת 27 מחדר המיון לבדיקה בחדר הרנטגן לאחר שסבלה מכאבי בטן. בחדר הרנטגן, משך הנאשם את השמיכה שבה התכסתה, ונגע בה "ללא הסכמתה של המתלוננת ולשם גירוי, סיפוק או ביזוי מיניים". מיד לאחר מכן, נכנסו לחדר הרנטגן שני רופאים מתמחים. המתלוננת ביקשה מהרופא שבדק אותה שמישהו אחר יחזיר אותה לחדר המיון, ודיווחה לו על מה שעשה לה הנאשם.
קראו עוד:
הנאשם עצמו אמר במסגרת ההליך הפלילי שאינו יודע כיצד היה מגיב, לו המעשה היה נעשה בבת שלו. בית משפט השלום בחיפה גזר עליו מאסר על תנאי לתקופה של חמישה חודשים, למשך שלוש שנים, בתנאי שלא יעבור עבירה בגינה הורשע. כמו כן, הורה לפצות את המתלוננת בסכום של 3,000 שקלים. באוקטובר אשתקד קיבל בית המשפט המחוזי בחיפה את ערעור המדינה וגזר על הנאשם ארבעה חודשי מאסר בפועל שבוצעו בעבודות שירות.
המתלוננת תיארה באוזני התובעת את הקושי הנפשי שאותו חוותה, ועדיין חווה עקב מעשיו של הנאשם. היא סיפרה כי האירוע שיבש את חייה וכי איבדה את עצמאותה וביטחונה העצמי, ולצורך טיפוליה התכופים בבית החולים, מסתייעת תמיד במלווה שישהה עמה לצורך בדיקותיה.
התובעת בבית הדין למשמעת של עובדי המדינה מסרה כי במהלך השיחה עמה, מיררה המתלוננת בבכי וסיפרה שגופה רועד כשהיא מדברת על הנאשם. היא ביקשה להעביר מסר לבית הדין המשמעתי שעובדים שמבצעים עבירות כה חמורות, דוגמת אלה שביצע הנאשם, אסור שיעבדו במקום כה פגיע כמו בית חולים בהם נמצאים גם אנשים חסרי אונים.
בית הדין קבע כי עובד בית החולים, "ניצל באופן נבזי את הסיטואציה בה הייתה נתונה המתלוננת. מצב רגיש, פגיע, חשוף, שבו היא נזקקת לטיפול רפואי. הנאשם הפר באופן בוטה ביותר את האמון שניתן בו כאלונקאי בבית החולים, הן מטעם הממונים עליו בבית החולים, והן מטעם המטופלים בו. הנאשם פגע במרקם העדין של יחסי האמון שחייבים לשרור בין אנשי הצוות במוסדות הבריאות, לבין המטופלים הנזקקים לשירותם. הנאשם פגע פגיעה קשה בנפגעת העבירה, בתדמית בית החולים, משרד הבריאות והשירות הציבורי בכללותו".
הנאשם אמר בדיון שהוא מצטער על ההליך, "לא קל לאבד מקום עבודה אחרי שנים כה רבות. הפקתי לקחים ועברתי הליך טיפולי".
למרות הדברים הקשים, החליט בית הדין לקצר את תקופת הפסילה שלו לשירות המדינה מארבע שנים כפי שדרשה התביעה לשלוש שנים לנוכח הבעת החרטה, ההליך הטיפולי שעבר, גילו ומצבו הכלכלי. בתקופת הפסילה תשולם לנאשם 25% מסכום הקיצבה שלה היה זכאי מכוח חוק הגמלאות אלמלא נפסל.