"יש פחות אשפוזים, וצמצמנו את מחלקות הקורונה שלנו", אומרת היום (ב') לאולפן ynet פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי שיבא בתל השומר. "מצד שני, אנחנו לא מרגישים ירידה במספר החולים קשה המאושפזים ביחידה לטיפול נמרץ ומחוברים לאקמו. גם חולי קורונה שהחלימו, עדיין סובלים מנזקים אדירים בריאות ולכן נשארים ביחידה לטיפול נמרץ".
קראו עוד:
פרופ' רהב נשאלה מה דעתה על המלצתם של גורמים מקצועיים, שניתנה אתמול (א') בקבינט הקורונה, להקל במדיניות התו הירוק. "הופתעתי מזה", אמרה. "בקבינט המומחים חשבנו שצריך להמשיך עם ההגבלות כי בדיוק עכשיו חוזרים ללימודים, ואנחנו לא יודעים איך זה ישפיע. חשבנו שכדאי לחכות שבוע-שבועיים-שלושה לפני שמחליטים על הקלות. אני מניחה שההמלצה הזאת נובעת מהירידה המרשימה במספרים. אבל לא כולם באותה דעה. אני חושבת שעדיין מוקדם לבוא ולהגיד, 'זהו זה, נגמר הגל'".
1 צפייה בגלריה
תורים ובדיקת תו ירוק בכניסה להופעה של החברים של נטאשה בגני יהושע
תורים ובדיקת תו ירוק בכניסה להופעה של החברים של נטאשה בגני יהושע
בדיקת תו ירוק בכניסה להופעה של החברים של נטאשה בגני יהושע בתל אביב, השבוע
(צילום: מוטי קמחי)
פרופ' רהב טוענת שהישראלים לא מצייתים להגבלות, וזה מדאיג אותה. "ההתנהלות שלנו בארץ לא טובה", היא אומרת. "זה לא כמו באירופה או בארצות הברית. ידידים שנוסעים לחו"ל מספרים לי שהכול שם מתקתק: ברכבת ובאוטובוס כולם עם מסכות, כולם שומרים. אצלנו זה לא כך, ואני חושבת שאנחנו מוכרחים להקפיד, כי חיסונים זה מדהים, אבל אי אפשר להסתמך רק עליהם".
על חיסוני הילדים אמרה: "אני בהחלט בעדם, ועכשיו אנחנו מחכים לאישור של ה-FDA. אני חושבת שברגע שהאישור יגיע ויהיו לנו כל הנתונים, נוכל לשכנע הורים לחסן את הילדים".
"ההתנהלות שלנו בארץ לא טובה. זה לא כמו באירופה או בארצות הברית. ידידים שנוסעים לחו"ל מספרים לי שהכול שם מתקתק: ברכבת ובאוטובוס כולם עם מסכות, כולם שומרים. אצלנו זה לא כך, ואני חושבת שאנחנו מוכרחים להקפיד, כי חיסונים זה מדהים, אבל אי אפשר להסתמך רק עליהם"
בהמשך הריאיון נשאלה פרופ' רהב אם היא לא חושבת שראוי שדיוני הקורונה יתנהלו בדלתיים פתוחות כדי לתרום לשקיפות ולאמון של הציבור במערכת. תשובתה: "אני חושבת שכן. כל הדיונים שלנו בצוות הטיפול במגפות, עם כל הנתונים - הכול פתוח. אין שום דבר שלא הוצאנו החוצה. אני חושבת שכך צריך להיות גם עם הדיונים של הממשלה בנושא הקורונה, אם כי אני לא חושבת שמישהו מסתיר משהו; זה לא נראה לי".