אם הייתם שואלים את חברותיה של ד"ר שירלי סער מה המקצוע שהכי סביר שהיא לא תלך אליו – הן היו אומרות "רפואה". ד"ר סער, כיום רופאת ילדים במרכז שניידר לרפואת ילדים, מספרת שהן נדהמו מהבחירה שלה ללמוד רפואה ולעגו לה בחיבה: "את? הרגישה, ההיפוכונדרית? מה לך ולרפואה בכלל?".
כיום, כשדגלון גאווה מעטר את שולחנה, היא מסבירה את הרקע האישי לבחירה בהתמחות הזו. "אחד החלומות שלי היה להקים מרפאה שמתמחית בבני נוער גאים – ומתלבטים", היא מספרת, "אם בחדר של רופא הילדים שלי היה מונח על השולחן דגלון גאווה כשהייתי נערה מתבגרת, יש לשער שהייתי יכולה לצאת מהארון מוקדם יותר. לכן בוער בי הצורך לתת יד תומכת למי שזקוקים לה".
1 צפייה בגלריה
yk13514465
yk13514465
ד"ר שירלי סער. ההחלטה שגרמה לה לבחור ברפואה
(צילום: יריב כץ)
קראו עוד:
סער (38), אישה שלא פוחדת ממהפכים מקצועיים ואישיים, סיימה לא מזמן את ההתמחות ברפואת ילדים. היא מספרת שהתאהבה בתחום כשהגיעה לראשונה לשניידר במהלך לימודיה, במסגרת סבב מחלקות. "נפעמתי מכל החידושים ואמצעי האבחון הקיימים היום לטיפול בילדים", היא מספרת.
בוועדת הקבלה להתמחות היא נשאלה איזה מקום תופסים הורי הילדים בראייתה הכוללת. "עניתי שהילד החולה והוריו הם בעיניי יחידה טיפולית אחת, שכל אחד ממרכיביה זקוק להתייחסות אחרת, רפואית ורגשית, ובתלכיד הזה יש משהו הוליסטי שמאפשר לי להיות הכי אני", היא מספרת.
"אם בחדר של רופא הילדים שלי היה מונח על השולחן דגלון גאווה כשהייתי נערה מתבגרת, יש לשער שהייתי יכולה לצאת מהארון מוקדם יותר. לכן בוער בי הצורך לתת יד תומכת למי שזקוקים לה"
זה לא המסלול הצפוי שחייה היו אמורים לנוע בו. "נולדתי בהרצליה והייתי ילדה של התעמלות קרקע", מספרת ד"ר סער, "בנעוריי המוקדמים היינו חבורת בנות ש'נדחפו' לאולפני הרצליה. הגענו לכל פיילוט. העולם הזה של הטלוויזיה מאוד סיקרן וריתק אותי", היא מתארת.
אבל כשהגיעה לגיל גיוס, לצבא היו עבורה תוכניות אחרות, קצת פחות אמנותיות. "הוצבתי ביחידת המחקר של חיל מודיעין ובהמשך גם יצאתי לקורס קצינות, שבסיומו נבחרתי להדריך קורסים של חטיבת המחקר", היא מתארת, "מדובר במסלול מובנה שכולל חצי שנה של קד"ץ ושנת קבע".
לאחר שהשתחררה, היא הגיעה סוף־סוף למסלול שעליו חלמה בנעוריה - טלוויזיה. "התגלגלתי לבית הספר לטלוויזיה של רשת, ומשם לתוכנית הבוקר של אברי גלעד והילה קורח בתפקיד עוזרת הפקה", היא מספרת.

התאונה שהובילה לחישוב מסלול מחדש

לצד עבודתה, היא התחילה ללמוד כלכלה ופסיכולוגיה באוניברסיטה העברית. במשך שש שנים הפיקה בפועל את תוכנית הבוקר, לצד המשך הלימודים האקדמיים, אבל אורח החיים התובעני כמעט הוביל לאסון. "אחרי עוד בוקר באולפן, שהתחיל מבחינתי כבר מאמצע הלילה, נסעתי ללימודים בירושלים כשאני סחוטה מעייפות. קרוב לצומת שילת כנראה שנרדמתי לשבריר שנייה וגרמתי לתאונת שרשרת, ללא נפגעים למזלי", היא מתארת.
המכונית שבה נהגה נהרסה כליל. "יצאתי ממה שהיה הרכב שלי, הזמנתי משטרה ומד"א, ושם, על כביש 443, החלטתי שאני חייבת לתכנן מסלול מחדש. משהו קרה לנפש שלי שם, על הכביש". היא מספרת.
סער קיבלה באותו רגע שתי החלטות משנות חיים: להעביר את הלימודים לתל אביב ולשנות אותם ללימודי רפואה. "במשך השנים רק הודיתי על המהפך שעברתי, כי כבר מהשנה הראשונה ללימודים התאהבתי ברפואה", היא אומרת.
גם בחייה האישיים היא עברה מהפך לא פשוט. בגיל 28, אחרי שניהלה מערכות יחסים הטרוסקסואליות, היא יצאה מהארון. "זה קרה מאוחר כי לקח לי זמן לעבד את זה עם עצמי ומול הסביבה, שאין תומכת ממנה. ומאז אני כל כך מאושרת שזה קרה ומאוהבת קשות בבת הזוג המדהימה שלי".
פורסם לראשונה: 00:00, 26.07.23