המדען הראשי במשרד הבריאות נחשב לאחד התפקידים הבכירים והמשמעותיים ביותר במשרד. הוא מייעץ לשר ולמנכ"ל ומציג להם את סדרי העדיפויות הלאומיים, אחראי על הפרסומים המדעיים של המשרד ומנהל את תקציבי המחקרים ואת הקשרים עם ארגונים כמו ה-OECD.
1 צפייה בגלריה
חדר ניתוח
חדר ניתוח
כבר לא צריך להיות רופא כדי להיות המדען הראשי של משרד הבריאות. אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
כעת נודע ל"ידיעות אחרונות" ול-ynet כי בקהילה הרפואית נדהמו בימים האחרונים מהקריטריונים שהוצגו במכרז למדען הראשי הבא, והוא מעלה שאלות בקרב רופאים ורופאות באשר להנמכת הקריטריונים - כך שיתאימו באופן ספציפי למועמדים מסוימים. "במקום פרופסור מן המניין, בעל שם בינלאומי, מוצגים תנאים מגוחכים שגם מונעים מרופאים למלא התפקיד", מסרו בכירים במערכת הבריאות.
עוד בנושא זה:
מהקריטריונים של המכרז החדש עולה כי רוב הרופאים והרופאות כלל לא יוכלו להתמודד על התפקיד החשוב, מאחר שדרישת הסף היא תואר שלישי מסוג PhD ולא MD, כפי שיש לכל הרופאים. למעשה, רק לקבוצת רופאים קטנה יחסית יש גם את התואר השלישי המתאים למכרז. בנוסף, במודעת המכרז צוין כי התפקיד ייבחר לאחר בחינה של ועדת איתור, אך זהות חבריה לא פורסמה.
אחד המבקרים הוא פרופ' יו"ר איגוד הגנטיקאים הרפואיים, יובל ירון. לדבריו, "אין במכרז דרישה למעמד בינלאומי, אין צורך בניסיון ניהול צוות עובדים ואין דרישה לפרסומים מדעיים. נראה כמו עוד צעד של נקמה ברופאים".
יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, פרופ' חגי לוין: "המכרז הפגום שיצא מסמל את דריסת המקצוענות המדעית והרפואית בממשלה הנוכחית, ובמשמרת של נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ".
ממשרד הבריאות נמסר: "דרישות הסף, הניסיון וההשכלה, דומים לאלו של מדענים ראשיים במשרדי הממשלה האחרים".
פורסם לראשונה: 00:00, 28.08.23