בעקבות הפרסום ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" והביקורת הקשה שספג משרד הבריאות על רקע הורדת תנאי הסף לתפקיד המדען הראשי, המשרד עדכן את המכרז וכעת הוא יכלול גם רופאים.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה חדר ניתוח כירורגיה
אילוסטרציה חדר ניתוח כירורגיה
רופאים יכולים לגשת למכרז. אילוסטרציה
(ShutterStock)
השינוי נעשה לאחר שבמשרד הבריאות קיימו שיחות בעניין עם נציבות שירות המדינה, ברקע המכרז שהדיר רופאות ורופאים מאחד התפקידים הבכירים בו – שבעבר כן אויש על ידי רופאים. המדען אחראי על הפרסומים המדעיים של המשרד, עוסק בניהול תקציבי המחקרים ומנהל את הקשרים עם ארגוני בריאות בינלאומיים.
עוד בנושא זה:
בקריטריונים שהוצגו במכרז למדען הראשי הבא רוב הרופאים והרופאות לא יכלו לגשת אליו, משום שדרישת הסף היא תואר שלישי מסוג PhD ולא MD כפי שיש לכל הרופאים.
כאשר פורסמו תנאי הסף הנמוכים במכרז המקורי אמר יו"ר איגוד הגנטיקאים הרפואיים פרופ' יובל ירון כי "אין במכרז דרישה למעמד בינלאומי, אין צורך בניסיון ניהול צוות עובדים ואין דרישה לפרסומים מדעיים. נראה כמו עוד צעד של נקמה ברופאים". יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, פרופ' חגי לוין: "המכרז הפגום שיצא מסמל את דריסת המקצוענות המדעית והרפואית בממשלה הנוכחית, ובמשמרת של נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ".
לאחר הביקורת הזו נוספה במכרז החדש פסקה, שלפיה "יכולים בנוסף להגיש מועמדות בעלי רישיון ישראלי לעסוק ברפואה, או בעל רישיון ישראלי לרפואת שיניים בעלי מומחיות ומעמד אקדמי של פרופסור".
פורסם לראשונה: 00:00, 04.09.23