יונתן זיידמן, בנו של פרופ' דניאל זיידמן, מבכירי רופאי הפריון בישראל, נרצח בטבח במסיבה ברעים. פרופ' זיידמן טיפל וליווה את הריונן של אלפי נשים וזוגות – ולאחר היוודע הבשורה הטרגית התגייסו כמה מאות מהן והחליטו לתרום בשמו לטיפול במשפחות הפצועים מהמלחמה והטבח.
1 צפייה בגלריה
פרופ' דניאל זיידמן איבד את בנו יונתן שנפל במלחמה
פרופ' דניאל זיידמן איבד את בנו יונתן שנפל במלחמה
פרופ' דניאל זיידמן ויונתן זיידמן ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
יותר מ-350 נשים וזוגות חתמו עד כה על התרומה בשמו של הבן, יוזמה של רות גדרון מתל אביב, שטופלה גם היא על ידי זיידמן. "הוא היה הרופא שלי ובזכותו הילד שלי הגיע לעולם", היא מספרת.
"מעבר לכך, התחושה היא טרגית נוכח העובדה שהוא אחראי על אלפי ילדים שבאו לעולם אך איבד את הבן הפרטי שלו. בגלל שידעתי שיש לא מעט מטופלות שירצו להגיד לו משהו ולהשתתף בצערו, חשבתי שהתרומה תיתן נחמה קטנה בתוך הכאב האין־סופי הזה. בזכותו אני אמא, ובטוחה שיש גם הרבה גברים שמרגישים שבזכותו הם אבות".
קראו עוד:
"נולדה לי בת בפונדקאות בתהליך שליווה וטיפל פרופ' זיידמן", מספרת מאיה ביימן, בת 29 מרמת השרון. "הוא איש מקצוע מדהים. כל מי שעוברת את התהליך הזה בארץ יודעת שזה לא מובן מאליו למצוא רופא כזה ברמה האישית. בזכותו יש הרבה ילדים, וזה מצער לשמוע שהבן שלו נרצח בנסיבות כל כך נוראיות. נולדה לי בת בזכותו ובזכותו הגיעו לעולם כל כך הרבה ילדים. אני מדברת בשם כל אחת מהמטופלות שלו ובני הזוג".
"יונתן היה הכול מהכול", סיפרו בני משפחתו. "הוא תמיד היה הבחור המבריק בחדר, שכונה על ידי חבריו 'גאון', זה שתמיד ידע את התשובה. אבל הוא היה גם אוזן קשבת, כתף תומכת וחבר אמיתי. בעל נוכחות ממכרת, שמאיר כל חדר, וכובש גם את הקשים והאדישים ביותר. חלם ושאף הכי גבוה, הגשים את כל מה שרצה בחייו הקצרים, וסחף יחד איתו את כל חבריו".
מטעמו של פרופ' זיידמן נמסר כי הוא "חוזר לעבודה שהוא כה אוהב ורואה בה שליחות. הוא מתחייב להמשיך לטפל, לתמוך וליצור חיים חדשים, במיוחד בימים קשים אלו".
פורסם לראשונה: 00:00, 18.10.23