בכירים במשרד הבריאות מזהירים השכם והערב מפני התפרצות תחלואה מסוכנת עקב הנסיעה לאומן, אבל הרב שלום ארוש, מבכירי חסידות ברסלב, משוכנע שהסכנה באומן פחותה מאשר בקניונים ובהפגנות בישראל – וכי פרויקטור הקורונה הזיק ליהודים בהתבטאויותיו.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
"הוא עשה בושה לעם ישראל כולו. הבן שלי נמצא שם באוקראינה, ואמר שהדיבורים שלו מביאים לזילות עם ישראל", הוא אומר בראיון לאולפן ynet. הרב ארוש תומך בקריאת שר הבינוי והשיכון לפיטוריו או התפטרותו שלו: "שידעו האוקראינים שהוא עשה טעות. הוא דואג לבריאות של אוקראינה, לא לבריאות שלנו. הוא דואג שנהיה חולים ונדביק את האוקראינים. זו בושה וביזיון לעם ישראל".
לדבריו, המאמינים נערכים לציית לכל התקנות כדי לקיים את ההילולה השנתית על ציון קברו של רבי נחמן באומן. "עשינו הרבה פעולות – ואנחנו ממשיכים לעשות", הוא אומר, ומציין כי "יש לנו קשר עם ממשלת אוקראינה. שישלחו נציגים לראות שהכול קורה כמו שצריך. הם ממש עומדים על זה. אנחנו נעשה קפסולות ונתפלל רק בחוץ, וכבר קנינו עשרת אלפים מסכות".

"אנחנו אנשים שומרי חוק"

הרב ארוש מדגיש כי אין בכוונת החסידים להפר את החוק, אך יש לו ביקורת על מה שהוא רואה כאיפה ואיפה: "אנחנו לא עבריינים, אנחנו אנשים שומרי חוק. נשמור על החוק, כמו ששומרים בהפגנות ובקניונים. כבר אמרתי את דעתי שכל מי שהולך לקניון צריך לחזור לשבועיים בידוד. הרבה יותר דחוק שם, הלכתי בעצמי לראות".

2 צפייה בגלריה
הרב שלום ארוש
הרב שלום ארוש
הרב שלום ארוש
(צילום: אורות)

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי, סיפקה הבוקר (יום ב') תמונת מצב עדכנית לקראת פתיחת שנת הלימודים והתייחסה גם לסוגיית הטיסות לאומן שבאוקראינה. בריאיון לאולפן ynet היא אמרה כי "קיים סיכון משמעותי בטיסות לאומן. אוקראינה ארץ אדומה והתחלואה בקורונה שם גבוהה".
ד"ר אלרעי אמרה עוד: "זה מאוד ברור למה לחסידי ברסלב יש הצורך והרצון לנסוע, ואנחנו מאוד מודעים ואמפתיים לזה, אך עם זאת זה מהווה כרגע סיכון לתחלואה מאוד משמעותית ואנו מבקשים להימנע מזה השנה".

2 צפייה בגלריה
(באדיבות יצחק אלמן)