היסטוריה במועצה הדתית: הבמאית והצלמת הדתייה, אביגיל שפרבר (47) לסבית, אם לשניים ומייסדת הארגון הלהט"בי לנשים דתיות "בת קול", צפויה להתמנות בשבוע הבא כחברה במועצה הדתית של העיר תל אביב, כך נודע ל-ynet. זו הפעם הראשונה שאישה לסבית מתמנה לתפקיד במועצה הדתית, שאחראית מטעם העירייה על מתן שירותי דת כדוגמת נישואין, כשרות, מקוואות, שבת ועירוב, בתי כנסת, אירועי תרבות יהודית ועוד.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
שפרבר היא בתו של הרב פרופ' דניאל שפרבר, חתן פרס ישראל לחקר התלמוד ודמות מוכרת בציונות הדתית, שהצהיר לאחרונה כי הוא מתנגד לטיפולי המרה מאחר והם לא אפקטיביים ומביאים לנזק. בשנת 2005 ייסדה שפרבר את הארגון הלהט"בי "בת קול" לנשים דתיות, במטרה לאפשר לנשים לסביות לשמור על זהותן הדתית. המינוי יובא להצבעה בישיבת המועצה הקרובה שתתקיים ביום שני.

"גם ללהט"בים יש צרכים דתיים"

בשיחה עם ynet אמרה שפרבר: "אשמח להיות שם ואני מאמינה שפנו אליי כי אני דתייה ומרגישה צורך לייצג את הצרכים הדתיים של להט"בים. אני בטוחה שגם במועצה הדתית יבינו שגם ללהט"בים יש צרכים דתיים ולא כולם אנטי, אלא בדיוק ההפך".
2 צפייה בגלריה
אביגיל מימין ואיתי פנקס ארד משמאל
אביגיל מימין ואיתי פנקס ארד משמאל
"לחבר בין הזהות הלהט"בית לזהות הדתית". אביגיל שפרבר ואיתי פנקס-ארד
היא הוסיפה כי "אחת מהמטרות שלי היא לחבר בין הזהות הלהט"בית לזהות הדתית - כי גם ללהט"בים לא דתיים יש צרכים דתיים, כמו למשל גיור ילדים שנולדו בפונדקאות או באימוץ בחוץ לארץ". שפרבר סיפרה למשפחתה על המינוי הקרוב, והם הזכירו לה כי סבה היה חבר במועצת גדולי התורה. "הכול מתחבר ואני ממשיכו את דרכו", אמרה.
חבר מועצת העיר, איתי פנקס-ארד (מרצ), מחזיק תיק הקהילה הגאה בעיריית תל אביב, היה זה שהעלה את שמה של שפרבר. "הקהילה הלהט"בית הדתית היא חלק בלתי נפרד מהציבור הדתי", הוא אומר. "יש אלפי דתיים שהם גם להט"בים - ושירותי הדת נועדו גם בשבילם".
"אביגיל היא חלק מהקהילה האורתודוכסית בישראל", הוסיף, "והצטרפותה למועצה מאוד מרגשת אותנו. לקהילה הלהט"בית הדתית יש קול והוא חלק בלתי נפרד מהציבור הדתי. אני בטוח שהיא תשפיע לטובה על שירותי הדת בתל אביב גם בלי קשר לנושא הלהט"בי. אנחנו כמרצ תמיד הקפדנו לשלוח למועצה הדתית נשים, ואני בטוח שאביגיל תהיה בין הנציגות המוערכות ביותר גם בקרב הוותיקים במועצה ברגע שיכירו אותה. אביגיל מייחסת חשיבות רבה לעולם הדתי, ולכן הסכימה להתמנות לתפקיד כדי לעשות טוב".
יו״ר האגודה למען הלהט״ב, הילה פאר: ״מדובר בבשורה פורצת דרך לקהילה הדתית הגאה שחיה ובועטת כבר שנים. הקהילה הגאה נמצאת בכל מקום, ציבור ומגזר בחברה הישראלית. אנחנו גאים וגאות באביגיל, מקווים שהמינוי יתממש ושאביגיל תסלול את הדרך לעוד חברי וחברות הקהילה בכל מקום״.

2 צפייה בגלריה
חבר מועצת עיריית תל אביב, איתי פנקס-ארד
חבר מועצת עיריית תל אביב, איתי פנקס-ארד
חבר מועצת עיריית תל אביב, איתי פנקס-ארד
(צילום: ינאי יחיאל)