״שהיהודים י____נו, שיאנסו את הבנות שלהם, היטלר צדק, יהודים חארות, היהודים הקפיטליסטים האלה, היהודים הסוציאליסטים האלה, היהודים שולטים בתקשורת, היהודים שולטים בפוליטיקה, היהודים שולטים בבנקים, היהודים שולטים בעולם, אתם תרוססו בגז בבוקר".
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
לא יצא לכם לשמוע את ההתבטאויות הללו? ובכן, אני שמעתי וגם ראיתי. לא המצאתי אפילו שורה אחת מהזוועות האלו. אם תעשו חיפוש מהיר בגוגל, תיתקלו גם אתם בסרטונים ובפוסטים ברשתות החברתיות שיש בהם השמצות והכפשות ממין זה.
רוצים לשמוע משהו מטורף? נכון לשנת 2020, האוכלוסייה היהודית בכל העולם כולו מונה 14.7 מיליון נפשות. המספר הזה עדיין קטן יותר ממספר היהודים שחיו פה טרום השואה, לפני שהנאצים ניסו למחות את היהודים מעל פני האדמה. בשנת 1939, ערב מלחמת העולם השנייה, מנתה האוכלוסייה היהודית 16.6 מיליון נפשות.
2 צפייה בגלריה
מאחורי החיוכים המתוקים מסתתרת מפלצת הסברה אנטישמית. האחיות חדיד
מאחורי החיוכים המתוקים מסתתרת מפלצת הסברה אנטישמית. האחיות חדיד
מאחורי החיוכים המתוקים מסתתרת מפלצת הסברה אנטישמית. האחיות חדיד
(צילום: אינסטגרם)
רק כדי שתבינו את המספרים: לג'יג'י ובלה חדיד יש 66.6 מיליון ו-42.8 מיליון עוקבים בהתאמה. אולי אתם זוכרים ששתי דוגמניות-העל הללו הפיצו באופן בוטה פוסטים אנטישמיים, המציגים את יהודי ישראל באופן שקרי ככאלה הנוהגים בעליונות לבנה וקולוניאליזם, זאת באמצעות פייק-ניוז, שקרים בוטים, אינפוגרפיקות המבוססות על מקורות לא מהימנים ושלל טכניקות, במטרה להביע תמיכה במאבקו של העם הפלסטיני, לשיטתן.
הן הסירו את הפוסטים מאוחר יותר, בין אם בגלל ביקורת חיצונית ובין אם מתוך הבנה כי מה שעמד בבסיס הפוסטים ששיתפו עם מיליונים רבים ברחבי העולם, הוא כמובן אנטישמיות טהורה. אבל בחשבון פשוט: לשתיהן יש פי-שלושה עוקבים יותר מאשר מונה כלל האוכלוסייה היהודית העולמית, זאת לאחר שהיטלר - ההוא מהפוסטים של היטלר צדק - הצליח להשמיד יותר משליש האוכלוסייה היהודית בשואה. זאת לאחר שלאורך ההיסטוריה הותקפו בני משפחתי רק בגלל הזהות שלהם.

למה אתם שותקים?

עוד לפני השואה שרדנו ניסיונות לרצח עם, פוגרומים וטיהור אתני לאורך אלפיים שנות גלות ממה שהייתה בעבר ממלכת ישראל ויהודה. זה התחיל ברומאים, והמשיך בפרעות בכל מקום שבו חיו יהודים - בספרד, ברוסיה, בפולין, בצפון אפריקה ובמזרח התיכון.
2 צפייה בגלריה
נטשה קירטציוק
נטשה קירטציוק
נטשה קירטציוק-גוטמן
(יורי סקוירסקי)
השבוע ראינו עלייה של בערך 400% במספר התקריות האנטישמיות בבריטניה, לאחר ההסלמה שהביא ארגון הטרור חמאס על ישראל. מפגינים המכנים עצמם "פרו-פלסטינים" נסעו ברחבי לונדון בעודם צועקים את הצעקות לעיל, בפתיחת הטור. ישנם אלפי דיווחים על תקריות אנטישמיות גם בארצות הברית – החל בבריונות רשת וכלה בתקיפות פיזיות של יהודים, חילול בתי כנסת ועוד.
רבים ישאלו: אבל מה עם הפלסטינים? ואני שואלת, באמת מה? מה הקשר בין הסכסוך הישראלי-פלסטיני לאלימות המופנית כלפי יהודים ברחבי העולם, שרובם כלל לא גרים בישראל או בעלי זכות הצבעה בה?
אם בחרתם אי-פעם לשתף סטורי, ציוץ או פוסט ברשתות החברתיות על מנת לתמוך באחיכם ואחיותיכם האסייתיים, או השחורים, או חברי הקהילה הגאה; אם בחרתם לגנות אפליה כלפיהם - אז למה אתם בוחרים לשתוק כשזה נוגע לאחיכם ואחיותיכם היהודים?
למה אתם שותקים כשזה נוגע אלינו?
  • הכותבת היא עיתונאית בערוץ החדשות הבינלאומי i24NEWS ומגישת התוכנית Global Eye. עלתה ארצה לפני חמש שנים מארצות הברית
פורסם לראשונה: 21:55, 24.05.21