לאחר שאיימו להשבית את שירותי הקבורה אם לא ייכללו בתוכנית החיסונים הלאומית – עובדי החברות קדישא בישראל מתבשרים הערב (ה') על הכללתם בפרויקט החיסונים המוקדמים, לצד עוברי מערכת הבריאות וקבוצות הסיכון.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
כפי שפורסם ב-ynet, איים פורום חברות הקדישא כי אם אנשיו לא יחוסנו בהקדם מפני נגיף הקורונה, הם יפסיקו לטפל במתים מהמחלה. במכתב ששלחו למשרד הבריאות ולמשרד לשירותי דת מוקדם יותר השבוע, טענו כי טיהור גופות הנפטרים וקבורתם מסכנים את העובדים, ולכן יש לקדמם ולהעדיפם במבצע הלאומי עוד לפני שהחיסונים מוצעים לציבור הרחב.

מתחם חיסונים מיוחד לעובדי הקבורה

השר לשירותי דת, יעקב אביטן, הביע תמיכה מיידית במאבקם ופנה למשרד הבריאות: "אנחנו תומכים בתיעדוף שלהם, גם אם הוא מחייב פריצה של הכללים שנקבעו", נאמר בתגובת המשרד. "עובדי שירותי הקבורה חשופים מטבע הדברים להדבקות באופן מוגבר".
1 צפייה בגלריה
עובדי "קדישא" בטיפול נפטרי הקורונה
עובדי "קדישא" בטיפול נפטרי הקורונה
עובדי "קדישא" בטיפול נפטרי הקורונה
(צילום: AP)
יו"ר חברות הקדישא, אברהם מנלה, המשמש גם כמנכ"ל חברה קדישא ת"א - הגדולה בישראל ומשרתת את נפטרי מרכז הארץ כולו – כתב לשרים: "בדומה לארגוני הבריאות וההצלה, ובכלל זה ארגון זק"א, אשר עובדיהם הוכרו כעובדים שיש לחסנם בהקדם, עובדינו נחשפים מדי יום לנפטרי קורונה, למבודדים ולציבור רחב". הוא הוסיף כי החלטת משרד הבריאות שלא לכלול את עובדי הקבורה הינה "אטימות, אפליה וסכנה ממשית עבורם – ולכך לא נוכל לתת יד".
הערב כאמור קיבלה ועדת המומחים של משרד הבריאות את בקשת השר אביטן, והחליטה כי עובדי חברות הקדישא ברחבי הארץ, העוסקים בטהרה ובקבורה, יהיו זכאים לחיסון מוקדם בשל חשיפתם לציבור ולמקרי קורונה. עוד הוחלט כי יוקצו אתרי חיסון מיוחדים עבורם.
קראו עוד בערוץ היהדות: