ההכרה ההיסטורית של בג"ץ בגיורים הרפורמיים מצליחה לעורר מחדש את המחלוקת גם על כשרות הגיור האורתודוכסי: יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יצחק פינדרוס, הצהיר כי חיילת שהתגיירה במסגרת השירות בבית דין צבאי, היא בעיניו "שיקסע" - אף שהרבנות הראשית לישראל מכירה בה כיהודייה.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
בפאנל בנושאי דת ומדינה שערכו ארגון עתים ואתר כיפה לקראת הבחירות שישודר הערב (ג'), נשאל פינדרוס לעמדתו בנושא ההקלות בגיור, ואמר: "המשמעות היא שעל פי התפיסה שלי - ולא רק שלי, אלא של גורמי הלכה - ייכנס גוי לכרם ישראל ותהיה לו תעודה שהוא יהודי... אני לא מוכן להתפשר אפילו על שיקסע אחת וגוי אחד שייכנסו לכרם ישראל, רק כי אני רוצה להיות נחמד ולהאהיב את היהדות ולהיות פלורליסט. זה לא יקרה".
משתתפת נוספת באירוע, ח"כ תהלה פרידמן (כחול לבן), התעמתה איתו ושאלה מה עמדתו באשר לחיילת שעברה בהצלחה את בית הדין הצבאי לגיור, ופינדרוס השיב: "היא שיקסע, היא גויה, כי אם היא התגיירה גיור צה"לי, היא לא יהודייה בהגדרה ההלכתית. אבא שלה היה יהודי והאמא שלה הייתה גויה או חסידת אומות העולם. אבל בסוף אין לה יחס לאבא שלה (מעמדה לא נקבע לפיו)".
פרידמן הוסיפה להקשות, האם העובדה שמתגיירת כזו היא "מזרע ישראל", צאצאית ליהודים, לא מקלה עליה - ופינדרוס הבהיר: "יש תורת ישראל שלא מתחלפת, שמשה רבנו הוריד בהר סיני, והיא גויה, גויה גמורה... הנושא הזה הוא קריטי, זה לא משחק מילים. היא לא יהודייה בהגדרה. אם מישהו מתחתן איתה - האבא שלו צריך לשבת עליו שבעה, לקרוע קריעה ולהגיד קדיש".

"אני אבקש מהגר להדליק אש בשבת"

ח"כ מתן כהנא (ימינה) הזכיר באירוע כי הרב עובדיה יוסף, מגדולי פוסקי ההלכה, קבע כי יש להכיר בגיורי צה"ל, ובתגובה טען פינדרוס כי לאחר מכן הרב "אמר שעבדו עליו". לדבריו, כדי להוכיח שהוא מתכוון ברצינות לדברים ולא מחשיב מתגייר כזה כיהודי, הוא מוכן להשתמש בו כ"גוי של שבת" ולשאת באחריות לכך שאין מדובר בעבירה דתית. "אני אומר לך שאני אבקש ממנו להדליק אש בשבת אצלי בבית", אמר, "וכך אמר לי הרב אלישיב לעשות".
הרב שאול פרבר, יו"ר ארגון עתים וממייסדי רשת בתי הדין ״גיור כהלכה״, אמר לקראת שידור הפאנל, הערב בשעה 20:00: "הדיון המרכזי איננו על האופן שבו עורכים גיורים, אלא על דמותה של מדינת ישראל. חזון קיבוץ הגלויות מחייב ליצור מדינה שבה כל קהילות ישראל מתקבלות בברכה. את השנאה והפחד כלפי האחר יש להחליף בהבנה ובניסיון לבנות גשרים".
"אם רק תרצה בכך, הרבנות יכולה לשרת את כלל עם ישראל", הוסיף פרבר. "אין סיבה להיאבק בגיורים שאיננו מסכימים איתם, אלא יש ליצור שערי גיור קשובים ומכילים, שנותנים מענה למבקשים להיות יהודים". הוא הזכיר כי "הרב גורן זצ"ל קבע בשנות ה-90 שעל הגיור להיעשות על ידי רבני ערים", ואמר: "זה יכול להיות מודל ראוי כדי לתת מענה למאות-אלפי עולים ולהחזרת הגיור לידי הקהילה".