נרדף בחייו – ונרדף גם אחרי מותו: אלמונים חיללו את קברו של הרב לוי ביסטריצקי ז"ל, שהיה רבה של צפת ומבכירי רבני חב"ד. זהו הניסיון הרביעי לפגוע במצבה שעל גביו – והפעם היא ניזוקה קשות ונופצה. מאחורי ההשחתה עומדים, ככל הנראה, פעילים קיצוניים מהזרם המשיחיסטי, המאמינים שהרבי מלובביץ', שנפטר ב-1994, עדיין בין החיים, ומתנגדים לכיתוב המציג אותו כמת. בעבר סבל הרב ביסטריצקי מהתנכלויות על רקע זה, ואף נדרס במכוון על ידי אדם מעורער בנפשו מבני קהילתו.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
הרב ביסטריצקי, שהלך לעולמי ב-2002, היה חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל ובית הדין של רבני חב"ד, וזוהה עם הפלג המתון בחסידות, המתייחס לרבי מלובביץ' כמי שסיים את חייו בדרך הטבע. למרות חילוקי הדעות עם המשיחיסטים הוא שמר על יחסים טובים גם אתם, ורק את הקיצוניים שבהם, שהרחיקו לכת עוד יותר באמונתם עד כדי חשש לעבודה זרה – הוקיע. מאז יש מי שממשיך לנקום בו על כך - גם 19 שנה אחרי שנפטר.
בני המשפחה זיהו כי הניסיונות לפגוע בקבר האב כוונו תמיד לביטויים כמו זי"ע (זכרו יגן עלינו), המתארים את הרבי כמת, עד שבפעם האחרונה, כאמור, נותצה המצבה וכעת יש להחליפה. "עד עכשיו השתקנו את זה כדי לא לעשות חילול השם", סיפר בריאיון לאולפן ynet בנו, הרב שמואל ביסטריצקי, שליח חב"ד בסביון, "אבל הפעם המשטרה עצרה בחורים שחשודים במעשה - והם במעצר, ואנו נבקש מצבה חדשה".

המשטרה בודקת

הוא הדגיש כי מדובר ב"תופעה שולית של בודדים" ולא של פלג שלם בחסידות, ועדכן כי רבני הישיבה הסמוכה שבה לומדים אותם צעירים, הרחיקו אותם לצמיתות מהמוסד. "ההנהלה עשתה כנס על מנת להוקיע את המעשה הזה", אמר. "הרבנים הגיעו לבית של אחי, רב הקהילה בצפת וממלא המקום של אבי, כדי להתנצל ולדון יחד בדרכי הפעולה כדי לתקן את המעשה ולוודא שדברים כאלה לא חוזרים בעתיד".
2 צפייה בגלריה
הקבר של הרב הושחת בידי פלג קיצוני מחסידי הרב מלובבי'ץ
הקבר של הרב הושחת בידי פלג קיצוני מחסידי הרב מלובבי'ץ
הרב שמואל לביסטריצקי ז"ל שקברו הושחת
ביסטריצקי הבן הוסיף כי מבחינתו אין מדובר בעניין פנים-חב"די, וכי הציבור כולו צריך להזדעזע מחילול הקבר. "אבא היה הרב הראשי של צפת והגליל העליון. לא היה אדם בצפון שלא הכיר אותו ואת פועלו. עד היום, קרוב ל-20 שנה אחרי פטירתו, אתה יכול להסתובב בעיר ולראות תמונות שלו בחנויות, כך שהמעשים הללו לא פוגעים רק בקבוצה קטנה - אלא בהרבה מאוד אנשים".
הוא סירב להתייחס למחלוקת סביב כיתוב המצבה, משום ש"עצם המעשה הוא דבר שלא ייעשה". לדבריו, "אם נערים בני 14-15 עושים את זה – מישהו עומד מאחוריהם. הם לא קמים בבוקר ואומרים 'אני הולך לחלל את הקבר כי היה משהו עם הרב לפני 20-30 שנים'. והמשטרה בודקת איך ולמה הדברים האלה נעשו ואנו מחכים לפרטים מדויקים".
2 צפייה בגלריה
הקבר של הרב הושחת בידי פלג קיצוני מחסידי הרב מלובבי'ץ
הקבר של הרב הושחת בידי פלג קיצוני מחסידי הרב מלובבי'ץ
הקבר של הרב הושחת בידי פלג קיצוני מחסידי הרב מלובבי'ץ
פורסם לראשונה: 12:14, 27.04.21