הורים חרדים מירושלים נעצרו אמש (יום ד') לאחר שתכננו להשיא את בתם בת ה-14 עם גבר בן 24, שלטענתם "התאהבה בו". הם ישוחררו הערב למעצר בית (במקום שאיננו ביתם) – ולמשטרה אין מושג היכן הילדה.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
עורך דינו של האב, אלון אייזנברג, סיפר כי קשר של אהבה נרקם בין הילדה לבחור, וכי "הילדה בוגרת באישיותה, לפי דברי האבא, והוא נתן לזה יד", כדבריו. "האבא הבין שזה חריג, אבל לא פלילי", הוסיף. "הבת רצתה את זה בחירוף נפש ולחצה עליו. היא התאהבה במישהו וסחפה את כל המשפחה לדבר הזה".

ואיפה הילדה?

לפי החשד, תכננו ההורים לקיים את החתונה אמש, אך כוחות המשטרה הגיעו לבית ועיכבו את החשוד ואת אשתו ולקחו אותם לחקירה. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם בחמישה ימים, והסבירה כי "יש עילת מעצר בשל חשש משיבוש הליכי חקירה. יש לנו עוד חמש פעולות חקירה שמתוכן אחת עד חמש הינן פעולות בנות שיבוש".
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
עורך דינו של האב החשוד אמר לבית המשפט כי "מבלי להקל ראש במעשה, זה לא מצדיק מעצר", תוך שהוא מציין כי האב, לטענתו, לא ידע שמדובר בעבירה פלילית. "כשהוא הבין במשטרה שזה פלילי הוא אמר שהוא מבטל את הכול. אין פה עניין עקרוני".
משביקש בית המשפט לדעת היכן הילדה, במשטרה השיבו כי אין להם מושג. שופט בית משפט השלום בירושלים, אלעזר ביאלין, אמר לסיכום כי הודאתו של האב וסעיפים נוספים מעידים על "חשד סביר" ואף על אפשרות לשיבוש הליכי חקירה, אך יחד עם זאת החליט על הארכת מעצר רק עד הערב, שלאחריו ישוחרר האב כאמור למעצר בית במקום שאינו ביתו, בכפוף לתנאים מגבילים ובהם איסור ליצור קשר עם הבת, והפקדה כספית.
2 צפייה בגלריה
הילדה ביום חתונתה, לפני שהמשטרה עצרה את האירוע
הילדה ביום חתונתה, לפני שהמשטרה עצרה את האירוע
הילדה ביום חתונתה, לפני שהמשטרה עצרה את האירוע