ההתחכמות החרדית עם הנחיות הקורונה מגיעה לידי גיחוך: עיתון "המודיע", מהבטאונים הרשמיים של מפלגת יהדות התורה ואחד הנפוצים במגזר, "שתל" מסכות על פניהם של כמה רבנים שתמונתם הופיעה אתמול (יום ה') על עמוד השער שלו, על מנת להציגם כמי ששומרים על כללי הריחוק החברתי.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
בתיעוד שפורסם נראה האדמו"ר מביאלא, רבי בצלאל שמחה מנחם בנציון רבינוביץ - מנהיג חצר חסידית קטנה וחבר מועצת גדולי התורה של תנועת אגודת ישראל - כשהוא מארח בביתו משלחת רבנים לרגל יום ההילולה לפטירת הרמב"ם, על מנת לדון עמם בעידוד הציבור ללמוד בקביעות מתורתו.
1 צפייה בגלריה
לפני ואחרי: מלבישים מסכות
לפני ואחרי: מלבישים מסכות
לפני ואחרי: מלבישים מסכות
(טוויטר: משה ויסברג)

בתמונה מהמעמד שפורסמה בעיתונים אחרים, נראים החברים סביב שולחן שבראשו יושב האדמו"ר - כאשר רק אחד הנוכחים, עוזר של רב, עוטה מסכה. לעומת זאת, ב"המודיע" נראים לפתע כולם כשמסכות על פניהם.

דילמה של עיתון חרדי

ההשוואה בין הצילום המקורי לזה המעובד הופצה ברשתות החברתיות, והפכה לבדיחה עצובה על חשבון מעצבי דעת הקהל החרדי, החוששים בעיקר ממראית העין, "מה יגידו", ופחות מהעניין עצמו - הגנה על בריאות הציבור מפני המגפה המשתוללת והשמירה על החוק.
העיתונאי החרדי משה ויסברג ("בחדרי חרדים") שפרסם את שתי התמונות בחשבון הטוויטר שלו, הסביר כי עיתון "המודיע", המזוהה עם חסידות גור הנחשבת למקפידה ביותר על תקנות הקורונה, מקפיד מאוד לאורך כל התקופה שלא לפרסם תמונה שבה נראים אנשים המפרים את ההנחיות. במקרה זה הוצבה בפניו דילמה, מכיוון שהייתה חשיבות לפרסום הידיעה והתמונה - אך הרבנים היו ללא מסכות, וזהו הפתרון היצירתי שנמצא.
קראו עוד בערוץ היהדות: