הסכסוך בין הרבנות הראשית לרבני צהר מגיע לבית המשפט: מערך הכשרות של ארגון צהר עתר לבג"ץ נגד הרבנות המסרבת להכיר בפיקוח מטעמו על ייצור מזון מחו"ל ולהעניק על בסיסו חותמת כשרות למוצרים מיובאים. עד היום אישרה הרבנות יותר מעשרה גופי השגחה פרטיים לעניין זה, אך בקשת ארגון צהר להכיר גם בו נדחתה לאחרונה. הנימוק: ממצאים שבידיה מוכיחים כי שירותי הכשרות שהוא מעניק לוקים בכשלים מהותיים ולא ניתן לסמוך עליהם.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו>>
בעתירה שהגישו באי כוח כשרות צהר, עורכי הדין אסף בנמלך, אורי קורב ואוהד וייגלר, נטען כי החלטת הרבנות "אומללה וחסרת אחריות" ו"מבוססת על המצאות ולא על 'ממצאים'" וכי הארגון מעולם לא עומת עם מידע על כשלים שנמצאו בעבודת הפיקוח שלו. בצהר האשימו כי החלטת ועדת הייבוא לדחות את הבקשה להכרה נבעה משיקולים זרים, והעירו כי היה עליה לבחון את הנושא "בדחילו ורחימו, בניקיון דעת ובהקפדה יתירה על כללי המנהל הציבורי, וזאת בשים לב לניגוד עניינים מבני הנובע מכך שהרבנות הראשית מפעילה מערך כשרות מונופוליסטי המצוי בתחרות עם צהר". קראו עוד בערוץ היהדות: רוצח חלימי לא יועמד לדין - המשפחה רוצה לתבוע בישראל לפתוח את התריס: כך הפכתי לרבנית של השכונה פרשת שרה חלימי: שופט יהודי צרפתי התפטר במחאה - "לא יכול להמשיך"
עו"ד אסף בנמלך ועו"ד אורי קורב מסרו ל-ynet כי התחושה היא ש"המטרה סומנה מראש והחלטת הרבנות הראשית נבעה משורת נימוקים מופרכים שנועדו למנוע הכרה במערך הכשרות של צהר המציע אלטרנטיבה ראויה". בקשתו מבית המשפט, איפוא, היא לבטל את ההחלטה ולקבוע כי על הרבנות לשקול רק שיקולי כשרות מובהקים או לוגיסטיים.