לאחר שהחלו לנשום לרווחה, נוכח האטה בתחלואה במגזר החרדי – אומר ממונה הקורונה במגזר, החרדי אלוף (מיל') רוני נומה, כי התחלואה שוב בעלייה, ובמשרד הבריאות מודאגים מאוד. בימים האחרונים עלה מקדם ההדבקה, וכמעט הגיע ל-1 – אם כי במגזר החרדי נראה היה כי מקדם ההדבקה הוא הנמוך ביותר, אלא שנתוני משרד הבריאות הבוקר שוב לא מבשרים טוב.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
״מגמת הירידה בתחלואה בציבור החרדי נבלמה והחלה עלייה מדאיגה", אומר נומה. "אנחנו אחרי חודש קשה של חולים ונפטרים רבים, וחשוב שלא נחזור לשם". ערב החג נומה מודאג: "אני מוטרד בעיקר בגלל פורים והאסון העלול להיגרם מהתקהלויות וממסיבות", אמר. "התנהגות לא אחראית בפורים תחזיר אותנו לתחלואה גבוהה ולתמותה".
מקדם ההדבקה בחברה החרדית היה גבוה מאוד לאחר חנוכה, אך הוא ירד בצורה חדה מאוד מאז. בימים האחרונים ניתן לראות עלייה במקדם ההדבקה - אך הוא עדיין נמוך בצורה משמעותית ממקדמי ההדבקה בחברה הכללית ובערבית.

בחסידויות נערכים ל"טישים" המוניים

נומה הפנה קריאה לכלל הציבור ולמגזר החרדי בתוכו, "אני מבקש לשמור על הכללים ולחגוג את פורים בזהירות ובבטחה". שלשום אישרה הממשלה הטלת עוצר לילי בימי חג פורים מהיום עד ראשון בבוקר, בשעות 05:00-20:30. ההכרזה לא כוללת את הלילה שבין ראשון לשני, מוצאי שושן פורים, שבו מציינים את החג בירושלים - ועל כן הותירה הממשלה מעין פרצה לקיום מסיבות והתקהלויות אסורות, ובחצרות חסידיות רבות כבר נערכים ל"טישים" המוניים בעיקר ביום ראשון בשעות אחר הצהריים.
4,298 נדבקים חדשים בנגיף קורונה אובחנו אתמול (יום ד') ושיעור החיוביים עמד על 5.9% מתוך יותר מ-75 אלף בדיקות. כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר. מספר החולים קשה והמונשמים מוסיף לרדת - 770 חולים קשה מאושפזים בבתי החולים, מהם 249 מונשמים.
אתמול, לפי דו"ח אמ"ן, המשיך מקדם ההדבקה במגמת העלייה ועמד על 0.9. בדו"ח אמ"ן נכתב אתמול כי "מקדם ההדבקה מראה עלייה מחודשת בימים האחרונים, אם כי עודנו קטן מ-1".
קראו עוד בערוץ היהדות: