הרצה החרדית ביטי דויטש (31), זוכת מרתון ירושלים, עשתה היסטוריה בפעם השנייה, כשנבחרה להופיע בקמפיין חוצה היבשות של אדידס שיצא בחודש שעבר, תחת ההשטאג: "שום דבר אינו בלתי אפשרי". ונראה כי באמת אין תקרת זכוכית שדויטש לא שוברת במגזר שבו נשים לא מופיעות על דפי העיתונים, לא כל שכן בקמפיינים.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
"יש לי רב שתמיד נותן לי עצות לפני כל התחרויות שלי, הרב קלמין, ושאלתי אותו על הפרסום כי לא הרגשתי כל כך בנוח לעשות את זה", היא מספרת, בריאיון לאולפן ynet. "הרב אמר לי שזה הדבר הכי גדול שאני יכולה לעשות, להיות דמות להשראה. זו הפעם הראשונה שאישה חרדית מככבת על שלט חוצות, וזה טוב. המטרה מבחינתי היא להראות שמה שנותן לי את הכוח בריצה זו האמונה שלי. אדידס בחרו את המשפט הזה".
כאישה המשתייכת למגזר החרדי, היא נוהגת לרוץ בחצאית ובכיסוי ראש שהפכו כבר לסמל ההיכר שלה. דויטש מודה כי "אני קצת בשוק על כל התגובות החיוביות מכל העולם. מבחינתי אני אותה אישה, עושה את מה שתמיד עשיתי. אני שמחה שאני יכולה להיות השראה לבנות ולנשים".
נתקלת גם בתגובות פחות נעימות וטובות? "בינתיים לא. אני אישה מאוד חיובית תמיד, מאוד אופטימית, ואני מקיפה עצמי בקהילה שתומכת בי ונותנת לי פידבקים חיוביים. גם בבתי הספר של הילדים אומרים לי שמה שאני עושה זה חשוב ותומכים בי, באמת".

"מכירה את אחד הילדים שנהרגו"

דויטש נולדה בארצות הברית ועלתה לישראל בשנת 2009, היא מתאמנת אצל אמית נאמן - וכשהיא לא מתאמנת היא עובדת כאשת קשר בארגון החינוך היהודי "עולמי". לפני כמה חודשים עשתה כותרות כשעתרה למארגני אולימפיאדת טוקיו בבקשה להזיז את מועד מרתון הנשים שנקבע לשבת. היא ביטלה את השתתפותה כדי שלא לחלל את היום הקדוש.
1 צפייה בגלריה
ביטי דויטש
ביטי דויטש
ביטי דויטש
(פייסבוק, ביטי דויטש)
את תקרות הזכוכית ניפצה כבר בצעירותה, כשהתאמנה כמתעלמת טאקוונדו. בשנת 2015, בהיותה בת 25, החלה להתאמן בריצות ארוכות ובשנת 2019 הפכה לאלופת ישראל במרתון וחצי מרתון. יחד עם דויטש נבחרו להוביל את הקמפיין המתעמלת האומנותית לינוי אשרם, הג'ודוקא פיטר פלצ'יק, כאשר אלו יופיעו בשלטי חוצות ברחבי הארץ.
דויטש, בעלה וחמשת ילדיהם מתגוררים בעיר בית שמש, שספגה מכה קשה באסון מירון עם שבעה הרוגים בני העיר. בפוסט שהעלתה לעמוד הפייסבוק שלה בירכה על המאורע אך גם התייחסה לאסון במירון.

"זה קשה לכולנו", היא אומרת. "כולנו משפחה גדולה ואני אפילו מכירה אישית את אחד הילדים הקטנים משם. בדקה החיים נגנבו מהם. אני חושבת על זה שיש לנו מתנה כל כך גדולה - החיים שלנו, ולכל אחד מאיתנו יש כוח מיוחד. העבודה שלנו בחיים היא לגלות את האור שלנו ולהביא אותו לעולם. אני ראיתי שדרך הריצה והכוח שגיליתי בה, אני יכולה להביא יותר אור לעולם".
דויטש מתרגשת מאוד מהמעמד ואף מופתעת מתשומת הלב הבינלאומית. לדבריה, נחשפה לקמפיין כאשר יצאה לריצה, כמנהגה. "בחיים לא חשבתי וציפיתי לזה. יצאתי לרוץ כאמא שרוצה לחזור לכושר. ומה אומרת המשפחה החרדית? "הם מאוד גאים בי. גם ההורים שלי, גם האחים והאחיות והילדים".