אנטישמיות בנסיעה: נוסע שהשתמש בשירותי "אובר" ירד ממונית לאחר שהתברר לו שהנהג הוא יהודי, תוך כדי שהוא מטיח בו קללות אנטישמיות. בתגובה הודיעה "אובר" כי תאסור עליו להשתמש בשירותי הנסיעות שלה.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו>>
התקרית שאירעה השבוע במלבורן, אוסטרליה, תועדה במכשיר הטלפון של נוסע האובר האנטישמי - ושותפה ברשת. הנהג נפתלי - יהודי חובש כיפה המתגורר בעיר - נראה מתחיל את הנסיעה כאשר הנוסע, שהתוודע למוצאו היהודי, דורש לעצור בצד – ויורד תוך כדי הטחת גינויים אנטישמיים בנהג, ששמר על איפוק מוחלט ואיחל לו כל טוב.
"הנוסע שאל אותי אם השם שלי הוא נפתלי ואם אני יהודי", שחזר ההנהג. "כאשר השבתי בחיוב, הוא אמר שהוא לא רוצה לנסוע עם יהודי ודרש שאעצור בצד. עצרתי מיד והוא התחיל לקלל אותי 'חלאה יהודית' ו'כלב יהודי'. הוא אמר לי שהוא מעדיף ללכת ברגל ולא לנסוע עם 'כלב יהודי' כמוני. הייתי בהלם ופחדתי שהוא יתקוף אותי".
התגובות נגד הנוסע האנטישמי לא איחרו להגיע מרגע ששיתף את הסרטון ברשתות. חברת אובר (UBER) הבהירה בהודעה שהוציאה כי "אין מקום לגזענות אצלנו. אנו מעודדים כל נהג, או רוכב שחווה התנהגות מזעזעת כזאת, לדווח לנו על כך כדי שנבדוק את העניין וננקוט בפעולה הולמת", נמסר.

"ההסלמה האנטישמית חייבת להיעצר"

יו"ר הנציבות נגד השמצה באוסטרליה, דביר אברמוביץ', גינה את התקרית: "ההסלמה המחרידה הזו באנטישמיות חייבת להיפסק. הטרדה, תקיפות מילוליות והפחדות נגד יהודים הפכו להיות חלק מחיי היומיום שלנו - ואני חושש מאוד שמילים אלימות כאלה יגרמו לפציעות ומוות".

1 צפייה בגלריה
(Sydney Crime News- SCN)
עוד הוסיף, "התפרצות נפיצה כזאת לא רק מפחידה את הקורבן אלא את כלל הקהילה, ומשאירה אותה מפוחדת ופגיעה. זו אולי אמת לא נוחה עבור רבים אך הזינוק בהתקפות נגד יהודים הוא בקנה מידה מפחיד בעוצמתו".
אברמוביץ' קרא להגביר את ההתגוננות בפני האנטישמיות: "זו תזכורת עגומה לכך שאנטישמיות נותרה בעיה מתמשכת. אוסטרלים מכל הדתות צריכים להרגיש בטוחים, מבלי לפחד להיות יעד להשמצה והתעללות בגלל הופעתם או דתם. עלינו להכפיל את מאמצינו להתמודד עם האיום הגובר של אנטישמיות באוסטרליה. זה זמן להתכנס סביב הערכים המשותפים שלנו של הגינות וכבוד - ולגנות את הזעם הזה".