כארבעה חודשים לאחר שנפל בקרב ברצועת עזה, בת נולדה אתמול (יום ג') לרב-סמל מתקדם במיל' גדעון אילני ז"ל – בתם השביעית שלו ושל אשתו אסתי. אילני בן ה-35, תושב עשהאל שהיה לוחם מילואים בגדוד 2855 בעוצבת "חוד החנית" (חטיבה 55) בצנחנים, הוא אחד מבין תשעת תלמידיה ובוגריה של ישיבת ההסדר ירוחם שנפלו במלחמה.
מנשה אילני, אביו של גדעון ז"ל וסבה של התינוקת הטרייה, תיבדל לחיים ארוכים, סיפר בשיחה עם ynet על הרגשות המעורבים: "יש מין ביטוי שאומר – 'עין במר בוכה ולב שמח'. זאת אומרת, יש שמחה גדולה על הלידה של התינוקת שבעצם גם תמשיך את גדעון, ומצד שני זאת תהיה תינוקת שלא זכתה לראות את אביה. אנחנו מאמינים שאביה לפחות רואה אותה מלמעלה ושומר עליה, אבל הרגשות הם בהחלט מעורבים, מסיבות מיוחדות של תינוקת שנולדת יתומה. עם כל הצער, עדיין אנחנו מנסים להגביר את השמחה, להשאיר את השמחה במשוואה ולשמוח יותר מאשר להצטער".

2 צפייה בגלריה
רס"ם במיל' גדעון אילני
רס"ם במיל' גדעון אילני
רס"ם במיל' גדעון אילני ז"ל. "עם כל הצער, אנחנו מנסים להשאיר את השמחה במשוואה"
כל כך הרבה ילדים הפכו יתומים, וילדים רבים נולדים לעולם של יתמות. מה שלום אסתי? "לאסתי הייתה לידה בסדר, לידה קלה יחסית. היא לא מתראיינת עכשיו כי היא עייפה וקשה לה, אז אני בעניין הזה מייצג אותה, אבל בסך הכול היא מרגישה בסדר. כמובן הבעיה העיקרית היא הנטל שיבוא אחר כך, לגדל שבעה ילדים קטנים, כאשר הגדולה היא בת 11 וחצי והקטנה מלבד התינוקת שנולדה עכשיו היא בת שנתיים. מהבחינה הזו היא צריכה הרבה עזרה וסיוע, ונקווה שזה יינתן לה".
מעבר לאיש משפחה הוא גם היה איש חכם שצפו לו עתיד גדול. איך אתם חווים את החודשים מאז נפילתו? "החודשים האלה עברו בעצב שאין לו סוף, אבל מצד שני אנחנו משתדלים להמשיך בשגרת החיים שלנו ועושים כל מיני דברים כדי להנכיח את זכרו של גדעון בחיינו. בשורה התחתונה אנחנו ממשיכים לחיות ולא נותנים לעצמנו לשקוע, ממשיכים כמו שגדעון היה רוצה".
2 צפייה בגלריה
הלוויתו של גדעון אילני
הלוויתו של גדעון אילני
"תמיד חיפשת את האמת". הלווייתו של גדעון אילני לפני כארבעה חודשים
(צילום: עמית שאבי)

לצד היותו איש משפחה מסור, גדעון אילני עמד לקראת סיום הדוקטורט שלו באסטרופיזיקה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. "תמיד חיפשת את האמת, איך להיות טוב יותר, איך להוסיף טוב לעולם. והכול בענווה, בשקט, בלי רעש וצלצולים", סיפרה אלמנתו, אסתי, כשספדה לו בהלוויה. "היית כל כך אכפתי, מתחשב, גישרת בין עולמות שונים. כאב לך לראות מחלוקות ופילוג ותמיד רדפת אחרי השלום. באנו מעולמות שונים, ובכל זאת היינו כל כך דומים. אי אפשר היה שלא להסתדר איתך".
"גדעוני אהוב שלי, איך אפשר לקבור אדם גדול כמוך? איזו אישיות הייתה לך, איזה בעל אוהב ומפנק היית, איזה אבא מסור היית לילדים שלנו. הלב מסרב להאמין והדמעות זולגות", אמרה. כעת היא הביאה לעולם את בתם השביעית, שמצטרפת לששת ילדיהם האחרים ולא תזכה לפגוש את אביה בחייה.