בסביבת הרב חיים דרוקמן, ממנהיגי הציונות הדתית שחלה בקורונה, משדרים אופטימיות זהירה. "יש לנו בהחלט סיבה טובה לאופטימיות, קיבלנו הרבה מאוד עדכונים מהרופאים שהמצב הבוקר קצת יותר טוב", אמר הבוקר (יום ב') אלחנן גלט, מנכ"ל מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא ומקורבו של הרב, בריאיון לאולפן ynet.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
"אני יודע להגיד לציבור הרחב שהרופאים עושים עבודה מדהימה וגם התפילות עושות את שלהן, ולכן גם עכשיו אנחנו קוראים לכל הציבור שדואג לשלומו להמשיך ולהתפלל לרפואתו של הרב חיים מאיר בן מילכה", ציין גלט.
קראו עוד בערוץ היהדות:
אתם יודעים איך הוא נדבק? "אנחנו לא יודעים איפה הוא נדבק, וזו הזדמנות לספר שאחת ממעלותיו הגדולות של הרב דרוקמן זה המפגש שלו עם כלל ישראל. כשהוא היה בריא יותר היית רואה אותו בשיעורי תורה ובמפגשים בכל רחבי הארץ, גם היו מגיעים אליו הביתה וממשיכים להגיע אליו הביתה היום – גם גדולים וגם קטנים, גם דתיים וגם חילונים – להתייעץ וללמוד. אבל גם נסיעותיו הרבות הן דבר ידוע, והוא היה מגיע לשלומי ולערד, לתל אביב ולחברון, וכולם אהובים. אז מאיפה הוא נדבק? מעם ישראל באיזשהו מקום, כמו האהבה שלו לעם ישראל".
2 צפייה בגלריה
הרב חיים דרוקמן
הרב חיים דרוקמן
הרב חיים דרוקמן
(צילום: שאול גולן)
ההשפעה שלו, ברמה הציבורית מעבר לרמה הרוחנית, היא גם בזירה הפוליטית. הוא מורו ורבו של סמוטריץ'. הוא היה בעניינים? "הוא בעניינים; נכון שמאז יום חמישי בלילה המצב מדאיג, אבל הרב דרוקמן לימד אותנו שדלתו פתוחה לכל אחד, שזה כולל פוליטיקאים, אגב, ממפלגות מגוונות – והוא לא היה מעורב בפוליטיקה יום-יום, אבל הוא בהחלט קשוב, משתדל לייעץ ומשתדל שיהיה טוב לכל חלקי עם ישראל. הוא בהחלט היה מעורב".
גלט הזכיר כי "הרב חגג לפני שבועיים יום הולדת 90, וערכנו בבנייני האומה אירוע גדול שנתן תחושה עוצמתית מאוד של אהבה שיש לו כלפי כל חלקי עם ישראל. אני רוצה לספר משפט אחד שאולי משקף את דמותו – הוא היה אומר פעמים רבות לתלמידים שלו: אנחנו הולכים בשמחה לשרת בצבא וזו החובה הדתית והתורנית שלנו, ואנחנו יושבים ולומדים בבית המדרש תורה כי זו החובה הלאומית שלנו למען עם ישראל. ההרמוניה הזאת של התורה והחיים, השילוב הזה בין אהבה לעם ישראל, למדינת ישראל ולארץ ישראל – זה מה שהפך אותו לאהוב ומשפיע כל כך על הציונות הדתית ועל כל החברה במדינת ישראל".
2 צפייה בגלריה
הרב דרוקמן, מנהיג הציונות הדתית: "עמדתנו לא השתנתה, אסור להישען על רע"מ"
הרב דרוקמן, מנהיג הציונות הדתית: "עמדתנו לא השתנתה, אסור להישען על רע"מ"
הרב דרוקמן לצד בצלאל סמוטריץ'
הרב דרוקמן, שבחודש פברואר האחרון כבר חלה בקורונה, סבל מאז מבעיות רפואיות שונות שבגינן אושפז מספר פעמים. בשבוע שעבר שוב חש ברע, ובבדיקה שנערכה לו ביום שישי אומת בשנית לנגיף. מאז הוא שוהה בביתו ומטופל באמצעות מתן חמצן, נוזלים ותרופות שונות, בהמלצת הרופאים לטיפול בקורונה. בני משפחתו מסרו כי מאז שנמצא חיובי לנגיף הוא הלך ונחלש, והרופאים הגדירו את מצבו קשה ויציב.
הרב דרוקמן, חתן פרס ישראל, נחשב ל"זקן הרבנים" במגזר הדתי-לאומי ולאחד המשפיעים ביותר על נציגיו הפוליטיים. כאיש חינוך הוא עומד בראש מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, תנועת הנוער בני עקיבא ואיגוד ישיבות ההסדר, וכמנהיג ציבור היה ממובילי "גוש אמונים", ראש מערך הגיור הממלכתי וגם פוליטיקאי שכיהן בכנסת.