ראשת מחוז מיאמי-דייד, דניאלה לוין קאווה, דוברת אנגלית קולחת וגם מה שהיא מכנה ספרדית "סבירה", אך חלק מציבור בוחריה משתמש דווקא במילה ביידיש כדי לתאר אותה. "היא היימיש", אמר ג'ייקוב סולומון, נשיאה הוותיק של הפדרציה היהודית של מיאמי רבתי, "וכעת היא מפגינה מנהיגות מצוינת. אנחנו גאים בה״.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
לוין קאווה שקועה כבר שבועיים וחצי באחד האסונות האזרחיים הגדולים שידעה ארה"ב, עם קריסתו של מגדל שמפליין בעיירה סרפסייד במחוז שבראשו היא עומדת. תחת 13 הקומות שקרסו נמצאו כבר 90 גופות, והיא עצמה נאלצה להודיע בצער למשפחות כי אפסו הסיכויים למצוא ניצולים תחת ההריסות שקברו עוד למעלה מ-30 נעדרים.
קראו עוד בערוץ היהדות:
לוין קאווה נבחרה לתפקיד בשנה שעברה, והיא האישה והיהודייה הראשונה המשמשת כראשת המחוז המאוכלס ביותר בפלורידה. היא גם הדמוקרטית הראשונה שזכתה בתפקיד מאז שנת 2004. המנהיגה בת ה-65 הפכה לדוברת המובילה של מאמצי השיקום של סרפסייד, מכיוון שהמחוז חולק עם העירייה את האחריות לתקנות הבנייה ולהפרתן (לעיירת החוף סרפסייד, הצפונית למיאמי, ראש עיר משלה, צ'רלס ברקט, אך סמכותו מוגבלת).

אסירת תודה לצוות הישראלי

ראשת המחוז מופיעה לעתים קרובות באתר הקריסה בשעה שצוותי חילוץ מחפשים אחר ניצולים, כשהיא לובשת ג'ינס ומעיל רוח עם סמל המחוז – מראה שעומד בסתירה ללבוש הפורמאלי המועדף, בדרך כלל, על ידי פוליטיקאים. לוין קאווה מזכירה כל הזמן כי הביאה צוות חילוץ והצלה ישראלי – עניין רציני בדרום פלורידה, שבה ההערצה לישראל שזורה בכל פן במרקם החיים היהודי המקומי.
2 צפייה בגלריה
ראשת מחוז מיאמי דייד, דניאלה לוין קאווה מתייעצת עם עוזריה במהלך מסיבת עיתונאים באתר קריסת הבניין בסרפסייד, פלורידה, 28 ביוני, 2021 (ר)
ראשת מחוז מיאמי דייד, דניאלה לוין קאווה מתייעצת עם עוזריה במהלך מסיבת עיתונאים באתר קריסת הבניין בסרפסייד, פלורידה, 28 ביוני, 2021 (ר)
ראשת מחוז מיאמי דייד, דניאלה לוין קאווה, מתייעצת עם עוזריה במהלך מסיבת עיתונאים באתר קריסת הבניין בסרפסייד, פלורידה
(רון קמפיאס)
כמה עשרות יהודים עדיין נעדרים תחת הריסות הבניין, בעיירה שכ-35% מתושביה הם יהודים. "אנחנו אסירי תודה על התמיכה שקיבלנו מהצוותים הישראלי והמקסיקני שהצטרפו והשתלבו במבצע שלנו", אמרה.
בתוך האבל נפגשה ראשת המחוז עם השר הישראלי לענייני תפוצות, נחמן שי, ופרסמה את התמונה בפיד שלה בטוויטר ובפייסבוק: "אנחנו יודעים כמה זה חשוב לכל הקהילה היהודית שלנו שנפגעה בטרגדיה הזו", כתבה.

מהפך: גם אישה וגם דמוקרטית

סיפור ההצלחה הפוליטי של לוין קאווה במחוז מיאמי-דייד היה מפתיע. היא הביסה יריב רפובליקני פופולרי במחוז שהמפלגה הרפובליקנית מתייחסת אליו כאל מובן מאליו, ובמדינה שבה דונלד טראמפ זכה בקלות בפעמיים שבהן התמודד על נשיאות ארה"ב.
2 צפייה בגלריה
לוין קאווה צועדת במצעד נגד אלימות כלי נשק במיאמי, 16 ביוני, 2021
לוין קאווה צועדת במצעד נגד אלימות כלי נשק במיאמי, 16 ביוני, 2021
(ג'ו ראדל / גטי אימג'ס)
היא נעזרה בכישורי הספרדית שלה מול אחוז דוברי הספרדית המשמעותי במחוז, רובם קובנים. כישורים אלה נרכשו בילדותה, שכללה תחנות באמריקה הלטינית במסגרת עבודתו של אביה, איש עסקים שעבד בערים כמו ריו דה ז'נרו וסנטיאגו שבצ'ילה.
חבר בית הנבחרים הרפובליקני, קרלוס חימנז, פרסם צייץ בשבוע שעבר שבח למנהיגות שמגלה עמיתתו הדמוקרטית. "תחת פיקודה עושים צוותי החילוץ וההצלה של מיאמי דייד עבודה יוצאת דופן, בהתחשב בתנאים המייסרים", כתב.

לומדת שיעורי תורה

לוין קאווה נשואה לרופא, וגרה במחוז כבר 40 שנה. היא חברה בבית הכנסת "בית יעקב". ל-Jewish Insider סיפרה בתחילת השנה כי היא ובעלה החלו ללמוד שיעורי תורה.
כעורכת דין בהכשרתה, ייסדה לוין קאווה בשנות ה-90 את Catalyst Miami, ארגון המסייע לאנשים במצוקה כלכלית להתמודד עם סבך הביורוקרטיה, כדי שיוכלו לקבל את ההטבות העומדות לרשותם. באותו עשור, כשעבדה בשירות המשפטי של מיאמי רבתי, היא סייעה למשפחות ברובע 8, בחלקו הדרומי של המחוז, שנחרב על ידי סופת ההוריקן "אנדרו" בשנת 1994.
לקראת הבחירות ב-2016 עברה לוין קאווה מהמובלעת העשירה קורל גייבלס שברובע 6, כדי לנהל את רובע 8 הפחות מבוסס. העובדה שהייתה מוכרת ברובע עזרה לה להדוף האשמות מצד יריביה, שטענו כי היא מחויבת לשמאל וכי בכוונתה למנוע מימון מהמשטרה. בתקופתה נוספו 80 שוטרים לכוח המשטרה ברובע 8.

למען כבוד המת

לפני כשבועיים, בפגישה עם הנשיא ג'ו ביידן, הצטרפה לראשי ערים גדולות אחרים בבקשה להגדיל את המימון למניעת אלימות, ובכלל זה את מימון המשטרה. בריאיון שהעניקה ל-JTA, אמרה לוין קאווה שהיא אוהבת את התמהיל של מיאמי-דייד במיוחד כפי שהוא בא לידי ביטוי בסרפסייד, שיש בה אוכלוסיות גדולות של יהודים אורתודוכסים ושל הקהילה הלטינית. אגב, במיאמי מתגורר שיעור גבוה של יהודים היספנים – כ-30% - רובם בנים למשפחות שהיגרו לאזור לאחר שעזבו את קובה, קולומביה, ארגנטינה, ונצואלה ומדינות נוספות. רק אחוז אחד מתוכם הם ישראלים לשעבר.
"זו קהילה יוצאת דופן, ואפשר לראות זאת כאן", אמרה. "זו עיר קטנה שבה אנשים מתגייסים יחד לתמוך בניצולים, באלה שנעקרו מבתיהם ובמשפחות שממתינות לחדשות, והדת לא משנה, וגם לא הלאום. כולם עובדים יחד כדי לתמוך".
ראשת המחוז גילתה רגישות לדרישות היהודים האורתודוכסים לאפשר את פעילותם של יהודים המכירים את המנהג של כבוד המת מרגע המוות ועד לקבורה, באתר הבניין שקרס. נשיא הפדרציה אומר כי זה אופייני לראשת המחוז, שהשתתפה גם בחלוקת המזון הכשר של הפדרציה בתקופת המגפה.
"היא חברה טובה של הקהילה היהודית", אמר סולומון - וזו מחזירה לה אהבה. בינואר כתבה נערה יהודייה בשם גולדי ליברפרסון טור לארגון "ארכיון הנשים היהודיות", ובו היא מסבירה מדוע היא רואה בלוין קאווה מודל לחיקוי. "כל מה שהייתי צריכה לעשות היה להיכנס לאחת מהישיבות השבועיות של 'המועצה הלאומית של הנשים היהודיות' ב'זום' כדי לשמוע ביקורות נלהבות על כישורי המנהיגות ועל האיכויות האישיות שלה", כתבה ליברפרסון. הפוסט קיבל שתי תגובות – מאביה של ליברפרסון ומלוין קאווה עצמה, שכתבה לה: "אני אוהבת, אוהבת, אוהבת את כתבת הדיוקן הזו".