מנתוני משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית, המתפרסמים לרגל יום העלייה שיחול השבוע, מתברר כי בצל הגל הרביעי של הקורונה, חל זינוק של 31% במספר העולים לישראל. מתחילת השנה עלו כ־20,360 עולים מרחבי תבל לעומת 15,598 בתקופה המקבילה אשתקד. זאת למרות התנגדות גורמי משרד הבריאות שטענו כי יש לאסור את הכניסה ארצה בעקבות הקורונה. באמצעות מתווה מיוחד של משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית, נמשך זרם העלייה, על אף ביטול הטיסות והסגרים במדינות שונות בעולם.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
עוד עולה מהנתונים כי המדינות המובילות במספר העולים השנה הן רוסיה, ארה"ב, צרפת, אוקראינה ואתיופיה. למעלה ממחצית מהעולים הם צעירים עד גיל 35 .17.3% מהעולים עוסקים במקצועות השירותים, המסחר והשיווק, 6.1% בתחומי מדעי הרוח והחברה, 5.2% במקצועות הטכנולוגיה וההנדסה, 4.2% במקצועות הרפואה ופרא-רפואה, 3.6% במקצועות החשבונאות והמשפטים ו-2.7% מהעולים במקצועות החינוך.
2 צפייה בגלריה
300 עולים מאתיופיה נוחתים בישראל במסגרת מבצע "צור ישראל"
300 עולים מאתיופיה נוחתים בישראל במסגרת מבצע "צור ישראל"
(צילום: אלה שילוב, לע"מ)
נתון מעניין נוסף הוא שהעיר שקלטה את מספר עולים הגבוה ביותר היא ירושלים, שבה בחרו לגור יותר מ- 2,180 עולים. אחריה ברשימה תל־אביב עם 2,122 עולים, נתניה עם 2031, חיפה עם 1,410 ואשדוד עם כ-744 עולים חדשים.

"נכס אסטרטגי"

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו-שטה אמרה, "אנו מצדיעים לעולות ולעולים על פועלם ותרומתם למדינה. פעלתי בממשלה כדי שהעלייה לא תפסק לרגע גם בקורונה, כי עלייה לישראל היא הגשמת החלום הציוני. שמחה על הגידול הרב במספר העולים שהחליטו לעלות לישראל מתחילת השנה".
2 צפייה בגלריה
פנינה תמנו שטה
פנינה תמנו שטה
פנינה תמנו-שטה
(צילום: נגה מלסה)
יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו״ר בפועל של הסוכנות היהודית, יעקב חגואל, הוסיף: "חרף התקופה המאתגרת והמגבלות הקשות שמטילה המגפה העולמית, מתחילת השנה חל גידול משמעותי במספר העולים. העולים הם נכס אסטרטגי של מדינת ישראל ותורמים לכל תחומי החיים בארץ, כולנו צריכים להירתם לסייע לקליטתם".
מחר יערכו "ידיעות אחרונות", ynet ו"וסטי", בשיתוף עם משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית, ועידה חגיגית שתעסוק כולה בעלייה ובקליטה במדינת ישראל. הוועידה תעסוק, בין היתר, באתגרים שמציבה מגפת הקורונה, בקשיים שחוו עולים חדשים בישראל, בהקרבה שעשו אסירי ציון כדי לעלות ארצה, באוכל הטעים שעולים מרחבי העולם הביאו לישראל וגם האם עולה תמיד נשאר עולה. בוועידה ישתתפו נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה נפתלי בנט, שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה, שר האוצר אביגדור ליברמן, שר הביטחון בני גנץ, אמנים ופעילים חברתיים.