מאות אלפים צפויים ללוות היום (א') למנוחות את הרב חיים קניבסקי שהלך לעולמו ביום שישי – ולקראת הלוויית הענק בבני ברק, יצא פורום משפחות אסון מירון בקריאה למשטרת ישראל ולהמוני המשתתפים, "לעשות הכול" כדי למנוע אסון נוסף.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
במעין קמפיין ביקשו כמה מהמשפחות החברות בפורום להימנע מדחיפות, ואף עיצבו תמונה עם לוחות הברית שעליהן "הדיבר": "לא תדחוף". הקמפיין עורר את זעמן של משפחות אחרות, שהבהירו כי לא הדחיפות הן שגרמו לאסון, וביקשו שלא להסיר אחריות מהאשמים האמיתיים.
הרב קניבסקי איננו – קראו עוד בערוץ היהדות:
לדברי כמה מבני משפחותיהם של ההרוגים באסון, שהתרחש בהילולת רבי שמעון בר יוחאי בל"ג בעומר, הכאב הגדול במותם של 45 הרוגי מירון, חייב לחלחל עמוק לציבוריות הישראלית, ובהקשר הזה הם הזכירו את הפסוק "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם". בפורום קראו למשטרה לפעול בצורה שתבטיח את בטיחות ההמונים, ותמנע מצבים של דוחק רב: "‏בלי גדרות, בלי מחסומים, בלי מדרגות ובלי מעברים צרים".
1 צפייה בגלריה
בני ברק לקראת הלווייתו של הרב חיים קניבסקי
בני ברק לקראת הלווייתו של הרב חיים קניבסקי
בני ברק לקראת הלוויית הרב חיים קניבסקי. "לעשות הכול כדי למנוע אסון"
(צילום: יובל חן)
מעל הכול, אומרים בפורום כי "הכי חשוב שמשטרת ישראל תדאג שיהיה רמקול פורץ באירוע, שיאפשר העברת הוראות למשתתפים. הלוואי שהלקחים מאסון מירון ייושמו וכל משתתף יזכה לחזור הביתה בשלום, מיליון איש בהלוויה בשטח קילומטר אחד בלבד זו סכנת נפשות אמיתית".
ניצול האסון במירון, הרב אביגדור חיות, ששכל באסון את בנו ידידיה, קרא אמש לציבור המשתתפים: "בואו ניקח צעד אחורה, בואו לא נחזור על מראות מזעזעים שראינו במירון או במקומות אחרים. צעד אחורה, זה גם נקרא להשתתף. ניתן לכל אחד את המרווח שלו. ניתן לאחר קצת לזוז, קצת לנשום, ובעזרת ה', נסיים את מסע ההלוויה בשלום".