"יש לנו דור מופלא, דור של חיילים, דור של מסורים, דור של מי שקמים ועושים את הכול כדי להגן על העם, להגן על התורה ולהגן על הארץ", כך אמר היום (ב') הרב הראשי האשכנזי דוד לאו בהספד לסרן דניאל פרץ ז"ל, שפיקד על טנק בנחל עוז ב-7 באוקטובר וגופתו נחטפה לרצועת עזה. "אין שום סתירה בין השלושה הללו. הם שלושה שנובעים ממקום אחד. עם ישראל, תורת ישראל, ארץ ישראל".

הרב לאו, ששירת בצבא והשתחרר בדרגת רב-סרן, ענה במרומז למקבילו הספרדי, הרב יצחק יוסף, שאמר לפני כשבוע וחצי: "אם יכריחו אותנו ללכת לצבא, ניסע כולנו לחו"ל". דבריו של הרב יוסף עוררו סערה, והוא הבהיר אותם ואמר כי לא הייתה לו כוונה לפגוע במשפחות שכולות.
הקצין דניאל פרץ ז"ל היה בן 22 במותו. הרב הצבאי קבע את מותו וממצאים שאותרו מאפשרים להביאו לקבורה. הרב הראשי לאו ספד לו: "הגעת לכאן כילד, וקמת להילחם ולשמור על העם, מתוך תורה, ביום של שמחת תורה. ביום הזה יצאת לשמור על העם, לשמור על הארץ, ולכבד את כבודה של המדינה שקמו לפגוע בה, להרוג בה ולהשמידה. אתה עם חבריך יצאת במסירות כל כך גדולה, בפיקוד, ברצון – לשמור על המדינה, לשמור על הבית".
3 צפייה בגלריה
הלווייתו של רסן דניאל פרץ ז"ל
הלווייתו של רסן דניאל פרץ ז"ל
הרב לאו עם הרב דורון פרץ בהלוויה
(צילום: עמית שאבי)
3 צפייה בגלריה
שיירת דגלים לזכרו של סרן דניאל פרץ ז"ל
שיירת דגלים לזכרו של סרן דניאל פרץ ז"ל
שיירת דגלים לזכרו של סרן דניאל פרץ ז"ל
3 צפייה בגלריה
דניאל פרץ
דניאל פרץ
סרן דניאל פרץ ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
"החיילים נותנים את עצמם במסירות אדירה, למען העם, התורה והארץ", הוסיף הרב דוד לאו. "אנחנו עומדים כאן בפרידה מדמות שרק טוב מדברים עליה, על החיוך, המהות והמשמעות של דניאל. אני אומר, ריבונו של עולם, לך נחמד שם עכשיו עם החבר'ה הצעירים שדניאל מפקד עליהם – אבל אנחנו מבקשים ממך שגם כאן יהיה טוב. אנחנו מבקשים שתיקח את מסירות נפשם, ותסיר מעלינו את כל אלו שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו. ובדור שלנו עומדים כנגד הקמים, נלחמים, ובשניות הללו שאנחנו נפרדים ממך דניאל, חבריך עומדים במסירות רבה, ועם תפילה של כולנו מאחוריהם שיצליחו במשימתם, שישובו בריאים ושלמים, ושישיבו את החטופים בריאים ושלמים".
דניאל ז"ל הוא בנו של הרב דורון פרץ, יו"ר תנועת המזרחי העולמית. הוא נולד ביוהנסבורג שבדרום אפריקה. לפי ההסתדרות הציונית הרב פרץ שירת במשך 15 שנה את הקהילה היהודית במדינה, עד שחזר לישראל כדי לכהן בתפקידו הנוכחי. כיום דרום אפריקה עוינת את ישראל ואף איימה לעצור את אזרחיה המשרתים בצה"ל, אולם הקהילה היהודית במדינה היא קהילה ציונית למדי ואוהדת את ישראל. המשפחה עלתה ארצה לפני כעשור, כשדניאל היה בן 13. אחיו יונתן לחם גם הוא בקרבות הבלימה של 7 באוקטובר, נפצע ברגלו – ומאז התחתן.
ההודעה הקשה נמסרה למשפחת פרץ פחות מיממה אחרי העצרת במוצאי שבת בכיכר החטופים בתל אביב, שבה נשבר ובכה אביו של דניאל, במהלך תפילה שנשא לשלום החיילים והחטופים. בשבוע שעבר הרב פרץ השתתף גם בהצהרה של מטה משפחות החטופים, שבה אמר כי אינו יודע דבר על גורל בנו וכי הוא מייחל לאות חיים ממנו.