שבת:

הציונות הדתית מאמינה בשמירה על הסטטוס-קוו, ומתנגדת להפעלת תחבורה ציבורית בשבת כחלק מצביונה היהודי של המדינה. כאשר יו״ר ציונות הדתית, ח״כ בצלאל סמוטריץ', שימש כשר תחבורה - צומצמו מאוד עבודות התחזוקה בשבת, לרבות העבודות לחשמול הרכבת, תוך היערכות נכונה ומבלי שנגרם בשל כך כל נזק או עיכוב לביצוע התשתיות.
יצירת חיי

גיוס חרדים ולימודי ליבה:

חוק יסוד לימוד תורה, פסקת ההתגברות וחזרה למתווה חוק טל המקורי. החוק יקבע את לימוד התורה כערך באופן שיאפשר ללומדי התורה להמשיך וללמוד, ולמי שלא לומד - להתגייס לצה״ל או לשרת בשירות לאומי-אזרחי משמעותי, ואז להשתלב בשוק התעסוקה. בכל מקרה, אין לכפות גיוס באמצעות סנקציות פליליות על לומדי תורה שתורתם אומנותם. כפי שהוכח בשנים האחרונות, זה לא נכון ולא מועיל.
תפקידו של צה"ל הוא לנצח במלחמות ולהגן על ביטחון ישראל, ולא לקדם אג'נדות חברתיות פרוגרסיביות, וזו הפריזמה האחת והיחידה שדרכה יש לקבל החלטות על שירות נשים בצה"ל.
באשר ללימודי ליבה: תהליכים חברתיים מצוינים עוברים על הציבור החרדי, כל כפייה מסיגה את התהליכים הללו לאחור. השותפות של הציבור החרדי היא מבורכת והיא מתקדמת, ובעזרת ה' תלך ותעמיק.

יהודים בהר הבית:

אין מקום לגזענות כלפי יהודים בירושלים או בשום מקום אחר. חופש פולחן הוא יסוד דמוקרטי והוא מחויב המציאות.

רפורמות בשירותי הדת:

עמדתנו היא שכל רפורמה בשירותי הדת תתבצע בשיתוף פעולה מלא עם הרבנות הראשית לישראל ובתמיכת מועצת הרבנות הראשית. פרסמנו בעניין מצע מפורט הכולל פעילות לייעול מערכת שירותי הדת, מבלי לוותר על פסיק בהלכה ותוך הליכה יד ביד עם הרבנים הראשיים לישראל ומועצת הרבנות הראשית. הפרדת משגיח-מושגח, הסדרת המשגיחים וההשגחה, חיזוק הפיקוח והוזלת מחירים.

גיור:

לצערנו בג״ץ הפך את עצמו מזמן לשחקן פוליטי, בין היתר בתחום הגיור. התוכנית המשפטית שפרסמנו תחזיר את בג״ץ למקומו הטבעי. לגופו של עניין, נפעל למחיקת סעיף הנכד בחוק השבות, ובכך נסתום את ה״חור שבסכר״. בנוסף, נפעל לחקיקת חוק גיור ממלכתי שיקבע הכרה אך ורק בגיורים שיבוצעו במערך הגיור הממלכתי, שיהיה כפוף לפסיקותיה של הרבנות הראשית, וזאת בכדי לשמור על אחדות העם לדורות הבאים, זאת לצד ייעול מערך הגיור והכנת המתגיירים בצורה מזמינה ומקרבת.

הכרה בזרמים הליברליים:

הזרם היחיד שבו יש להכיר במדינת ישראל הוא היהדות המסורתית, כפי ששמרה עלינו לאורך אלפיים שנות גלות ונדידות. אנחנו מתנגדים למתווה הכותל שמבקש לפלג את הכותל ולפגוע באחדותו. צריך לכבד את המסורת, לשמור על המנהג הקיים במקום במשך שנים, לאפשר לכל אדם להרגיש בו בבית - ולמנוע התערבויות ופרובוקציות.

תיקון חוק השבות:

יש לתקן את סעיף הנכד, ולאפשר רק ליהודים על פי ההלכה לעלות מכוח חוק השבות. במקביל, נפעל להקמת בתי דין לגיור בחוץ לארץ שיופעלו על ידי הרבנות הראשית לישראל, על מנת לתת מענה ל"זרע ישראל" שמעוניינים להתגייר ולהגיע ארצה כיהודים.

נישואים אזרחיים:

כחלק משימור הסטטוס-קוו, על מדינת ישראל להכיר אך ורק בנישואין וגירושין כדת משה וישראל.

הבחירות לרבנות הראשית:

בהחלט. נפעל למינוי רב ראשי ציוני אחד לפחות.

יהדות במרחב הציבורי:

מדינת ישראל היא מדינתו היחידה של העם היהודי. יש לבטא את העובדה הזאת במעשים. ה"הדתה" היא מושג שנועד לייצר דה-לגיטימציה למי שמבקש בתוך המשחק הדמוקרטי לתת ביטוי ממשי להיותה של המדינה, מדינה יהודית.
בישראל של היום יש הרבה יותר כפייה חילונית מכפייה דתית, ולמעשה המדינה מתנהלת הרבה יותר כמדינה חילונית מאשר דתית. חיזוק הזהות היהודית במערכת החינוך קריטי לשימור הזהות היהודית של הדורות הבאים. למעט מיעוט צעקני, מרבית ההורים במערכת החינוך שמחים בזה ויש להעמיק בכך.