המתקפה האכזרית של חמאס על ישראל גררה את צה"ל לתגובה חסרת תקדים ברצועת עזה, שגבתה קורבנות רבים והובילה לגל אנטי-ישראלי ואנטישמי חריף בעולם. בעקבות המאורעות, ישראלים רבים דיווחו דווקא על התקרבות למסורת וליהדות – גם בקרב האוכלוסייה הגדולה של "חסרי דת" בישראל, המונה כ-560 אלף איש. רבים מחסרי הדת, הרואים עצמם יהודים אך אינם מוגדרים כך על פי ההלכה, החלו בתהליך גיור.
ארגון עתים שמוביל את מיזם "גיור כהלכה", הליך מותאם אישית שנערך בהתאם להלכה ומשוחרר מכבלי הרבנות, מפרסם לראשונה נתונים על מספר הבקשות בנדון – ומדווח על עלייה דרמטית במספר הבקשות לגיור, בעיקר בשל המגמה בקרב אוכלוסיית חסרי הדת.

1 צפייה בגלריה
מגן דוד
מגן דוד
רבים מחסרי הדת, הרואים עצמם יהודים אך אינם מוגדרים כך על פי ההלכה, החלו בתהליך גיור
(צילום: Shutterstock)
כך, בחודש ינואר 2024 התקבלו בארגון 230 בקשות לעומת 208 בחודש ינואר 2023 (עלייה של 10.5%); בפברואר התקבלו 240 לעומת 180 בחודש המקביל אשתקד (עלייה של 33%) ואילו בחודש מרץ השנה נרשמו 370 פניות לעומת 230 בחודש המקביל בשנה שעברה (עלייה של 61%).
קראו עוד בערוץ היהדות:
הרב ד"ר שאול פרבר, יו"ר עתים, מסר: "אנו מזהים מגמה של רצון להיות חלק מהקהילה הישראלית-יהודית מצד אוכלוסיות שאינן מוכרות כיהודיות, והמגמה הזו מתבטאת גם בפניות רבות לגיור. אנחנו עובדים במלוא המרץ כדי לסייע ולספק את הדרישה. מעבר לפן הלוגיסטי והדתי, אנו רואים בכך שליחות של חיזוק העם היהודי ומדינת ישראל בזמן מלחמה".
מערך הגיור במשרד ראש הממשלה עדיין לא סיפק נתונים על הביקוש מאז פרוץ המלחמה, אבל אישר את קיום המגמה ומסר בתגובה: "מערך הגיור הממלכתי עד לעלייה בפונים לגיור הממלכתי במהלך הרבעון האחרון של שנת 2023, עם זאת מוקדם לקבוע שהעלייה הזאת נובעת בהכרח מאז 7.10. אנו נמשיך לעקוב אחר הנתונים במהלך שנת 2024 בציפייה להמשך עלייה בכמות הפונים לגיור".