הרב חיים דרוקמן, מבכירי הרבנים בציונות הדתית, קורא לראש הממשלה נפתלי בנט למנוע את הקיצוץ המתוכנן בתקציב הישיבות ולתקן זאת כבר בישיבת הממשלה הקרובה, ביום ראשון הבא: דרוקמן, המשמש כיו"ר מועצת איגוד ישיבות ההסדר ומרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, פנה לבנט כנשיאם של עשרות מוסדות, והזהיר מפני סכנה ממשית לקיומם.
<< הכול על העולם היהודי -בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
לטענת הרב, הצעת התקציב שתוצג לשרים עלולה לפגוע באופן חסר תקדים בעולם התורה. "איננו אזרחים סוג ב' במדינה וזכותנו להתקיים בכבוד", מחה, "התקיימנו בכבוד מקום המדינה בכל ממשלות ישראל לדורותיהן, ללא קשר לזהותו של העומד בראשן או להרכבן הקואליציוני ולא יעלה על הדעת שהממשלה הנוכחית עומדת להרוס את עולם התורה במדינת ישראל".
קראו עוד בערוץ היהדות:
הוא הוסיף: "אני קורא לממשלת ישראל להתעשת במהרה וכבר ביום ראשון הקרוב לדאוג להעמיד תקציב מתאים, על מנת שהישיבות תוכלנה להתקיים ולחיות ובכבוד. לא מדובר כאן בלוקסוס או במותרות, אלא בעצם קיומו של עם ישראל. אני מקווה מאוד שביום ראשון יובא לממשלה תקציב מותאם שיאפשר את המשך קיומו של עולם התורה".
1 צפייה בגלריה
הרב חיים דרוקמן
הרב חיים דרוקמן
הרב חיים דרוקמן
(צילום: מוטי קמחי)
חששו של הרב דרוקמן הוא מהסעיף בהסכם הקואליציוני בין "ימינה" ל"יש עתיד", לפיו הממשלה תקצה בכל שנה תקציבים ליעדים ולמיזמים בתחומים שונים בסכומים התואמים את הפעילויות שבוצעו בהם בשנים החולפות. במוסדות התורה קיוו כי תקציבם לשנת 2021 יעמוד, אפוא, על 1,224 מיליארד שקל, כפי שהיה בשנים 2020-2018, אך לטענתם בפועל צפוי קיצוץ דרסטי של יותר מ-50% בתשלום החודשי לפי תלמיד ביחס לשנה שעברה.