לאחר התקפות מצד עיתונאים חרדים ברשתות החברתיות ובתקשורת המגזרית, נודע היום (ד') כי ראש הממשלה, יאיר לפיד, יסיים את חופשתו במוצאי שבת. הסערה החלה לאחר שלפיד פרסם אתמול כי ייצא לחופשה עם משפחתו ממחר ועד ליום ראשון, שבו חל תשעה באב, וישהה בצימר במושב שדה אליעזר בגליל העליון.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
כעת נראה כי קיצר את חופשתו בעקבות המחאה החרדית, אך מקורביו טוענים שזו הייתה אחת האפשרויות מלכתחילה. ט' באב יחול השנה בשבת הקרובה, אך בשל קדושת השבת והאיסור ההלכתי לנהוג בה מנהגי אבלות, יחל הצום במוצ"ש-ראשון. ביום ראשון לא תתקיים ישיבת הממשלה השבועית בשל צום תשעה באב.

"צריך להתחשב בציבור"

הידיעה על חופשתו המתוכננת של לפיד במהלך תשעה באב עוררה תגובות נזעמות מצד עיתונאים חרדים ברשת. באתרים חרדיים פרסמו כתבות בנושא בכותרות הראשיות, אף כי אין איסור הלכתי לשהות בנופש בתשעה באב, וכך טענו אף בסביבתו של ראש הממשלה: "לפיד לא פוגע באף אחד ולא מפריע לאף אחד", מסרו.
1 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
ראש הממשלה יאיר לפיד
(צילום: מארק ישראל סלם)
העיתונאי ישי כהן מ"כיכר השבת" כתב: "קשה (וכואב) לי עם העובדה שראש הממשלה יוצא לחופשה ביום האבל הלאומי של העם היהודי, יום תשעה באב. ראש ממשלה הוא הגורם הפוליטי הבכיר ביותר של מדינת ישראל, מדינת היהודים. ולפיד בתפקידו צריך להתחשב בעם שהוא מנהיג".
אליהם הצטרף גם השר לשעבר, דני דנון, שאמר כי "לא מפתיע שמי שלא הלך לכותל כשמונה לתפקיד ראש הממשלה – הולך לחגוג בזמן שעם ישראל מתאבל על חורבן בית המקדש".
יענקי פרבר, כתב "בחדרי חרדים", אמר: "אין איסור הלכתי לצאת לחופש בתשעה באב. נוהגים שלא לצאת לחופשה בתאריך זה כי מדובר בימי עצבות ואבלות על חורבן בית המקדש. על פי היהדות מדובר בימים של פורענות וחשש לאסונות, לטביעות ולתאונות. יש אולי אדמו"רים ורבנים שנמצאים בתקופה הזאת בחופשה בחו"ל, אבל הם לא נסעו בתשעה באב וגם לא יחזרו בתשעה באב, אלא נסעו לפני כן ויחזרו אחרי זה".