בג"ץ הוציא הערב (יום ה') צו המורה לשר החינוך יואב קיש, לחברי ועדת פרס ישראל בתחום ספרות תורנית ומשפט עברי ולרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף, להשיב לעתירה שהוגשה נגדם בעניין ביטול הענקת פרס ישראל לרב על רקע התבטאויותיו האחרונות.
אחר הצהריים הוגשה עתירה דחופה למתן צו על תנאי, המורה לשר החינוך לנמק מדוע לא יורה על החזרת ועדת פרס ישראל בתחום ספרות תורנית ומשפט עברי, כדי שידונו מחדש בזכייתו של הרב יוסף בפרס ישראל בתחום.
הרב יוסף על גיוס לצבא בחודש שעבר:

העותרת, עו"ד בתיה כהנא דרור, כתבה בבקשה כי יש חשש סביר שבעת המלצתה של ועדת הפרס, לא הייתה מונחת לפניה תשתית עובדתית מלאה וחבריה לא היו מודעים "להתבטאויותיו הפוגעניות והמסיתות במהלך השנים, ובפרט מאז היבחרו כרב ראשי לישראל כנגד יוצאי חבר העמים, התנועה הרפורמית, בית המשפט העליון ושלטון החוק".
היא ציינה כי בעקבות התבטאויות אלו, המליץ נציב קבילות הציבור על השופטים והדיינים להעמיד את הרב יוסף לדין משמעתי ולהדיחו מלכהן כדיין. נוסף על כך הוגשה עתירה לחייב את השר לשירותי דת להעמיד אותו לדין משמעתי, אך עתירה זו נדחתה, אך ורק בשל מועד פרישתו הצפוי מהתפקיד בחודשים הקרובים.
כהנא דרור הוסיפה כי בכלל זה כלולה גם התבטאותו בנוגע לגיוס חרדים, "אם יכריחו אותנו ללכת לצבא – ניסע כולנו לחו"ל", שנאמרה במסגרת שיעור במוצאי שבת.
בג"ץ קבע כי לנוכח סד הזמנים הדוחק נקבע דיון ל-7 במאי (שבוע בדיוק לפני יום העצמאות), והנתבעים יגישו תגובות עד 48 שעות לפני מועד הדיון.